خبرگزاری کار ایران

تعلیق سرمایه‌گذاری شرکت ملی نفت چین در پارس جنوبی/ مجوز آمریکا به پکن برای ادامه همکاری در میدان‌ نفتی آزادگان و مسجدسلیمان

asdasd
کد خبر : ۷۰۲۵۳۳

مدیر اجرایی شرکت ملی نفت چین گفت که سرمایه‌گذاری در پروژه گاز طبیعی پارس جنوبی در پاسخ به فشار ایالات متحده و کاهش تنش‌ها در میان مذاکرات تجاری بین پکن و واشنگتن به حالت تعلیق درآمده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، مدیر اجرایی شرکت ملی نفت چین گفت که سرمایه‌گذاری در پروژه گاز طبیعی پارس جنوبی در پاسخ به فشار ایالات متحده و کاهش تنش‌ها در میان مذاکرات تجاری بین پکن و واشنگتن به حالت تعلیق درآمده است.

پارس جنوبی بزرگترین میدان گازی جهان است و پایان سرمایه‌گذاری شرکت ملی نفت چین  ضربه‌ای به تلاش‌های تهران برای حفظ سرمایه و نجات اقتصاد برای ادامه فعالیت پروژه های انرژی در میان تحریم‌های ایالات متحده به حساب می‌آید.

مشخص نیست که آیا دولت چین دستور توقف مستقیم این پروژه را از سوی آمریکا دریافت کرده است یا خیر؟ اما منابع آگاه اظهار داشتند که این تصمیم در میان مذاکرات تجاری میان چین و ایالات متحده اتخاذ شده است.

چین رابطه با ایالات متحده را به عنوان یکی از مهمترین اصول در نظر می‌گیرد؛ چراکه در حال حاضر مذاکرات تجاری بین چین و آمریکا در حال انجام است و شرکت ملی نفت چین به عنوان یک شرکت دولتی نمی‌خواهد باعث ایجاد هرگونه مشکل ناخواسته در این میان شود.

منابع ناشناس با اعلام این خبر از رویترز خواستند نامشان افشا نشود.

ایالات متحده برجام  را در ماه می ترک و تحریم‌ها را دوباره علیه ایران تحمیل کرد؛ واشنگتن با اعمال این تحریم‌ها به دنبال محدود کردن فعالیت‌های هسته‌ای ایران و نفوذ ایران در سوریه، عراق، لبنان و یمن است.

یک منبع آگاه گفت که ایران ۱۲۰ روز برای بررسی نقش شرکت ملی چین  در پارس جنوبی و تصمیم‌گیری در مورد لغو قرارداد و یا شرایط ادامه همکاری فرصت دارد.

شرکت ملی نفت چین  در حالیکه موافقت خود برای تعلیق فعالیت در پارس جنوبی اعلام کرده است،  اعلام کرد که توانسته ایالات متحده را متقاعد کند تا به ادامه سرمایه‌گذاری در میدان‌های نفتی آزادگان و مسجدسلیمان بپردازد چراکه قراردادهای این همکاری با پیش پرداخت‌های میلیارد دلاری از مدت‌ها قبل بسته شده و برای باز پس‌گیری این مبالغ نیاز به ادامه همکاری با این منطقه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز