خبرگزاری کار ایران

تولید روزانه ۹ هزار و ۱۰۰ تن اتان در پالایشگاه های پارس جنوبی

asdasd
کد خبر : ۵۵۳۷۰۴

با تلاش متخصصان و کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی، روزانه بیش از ۹ هزار و ۱۰۰ تن اتان در پالایشگاه های مجتمع گاز پارس جنوبی به ثبت رسید.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی مجتمع گاز پارس جنوبی مسعود حسنی مدیرعامل این شرکت، در دیدار با بازرسان کل استان بوشهر ضمن بیان خبر فوق اظهار داشت: تعمیرات اساسی کلیه پالایشگاه‌های ما بدون هیچ حادثه‌ای و با موفقیت تمام شد. این حجم از تعمیرات عظیم بدون هیچ گونه حادثه ناتوان‌کننده‌ای صورت پذیرفت.

حسنی در ادامه عنوان داشت: اکنون با برنامه ریزی و کار گروهی عملیات تعمیرات اساسی در کوتاه ترین بازه زمانی در تمامی پالایشگاه های مجتمع به پایان رسیده است و برای ورود به فصل زمستان کاملا آمادگی داریم.

وی ادامه داد: ما از مخزن مشترک پارس جنوبی، موفق شدیم به برداشت روزانه ۵۲۰ میلیون متر مکعب گاز خام نیز دست یابیم و امروز با تلاش و همت در میزان برداشت از مخزن مشترک با قطر برابر شده‌ایم.

حسنی تصریح کرد: همچنین روزانه ۴۱۵ میلیون متر مکعب گاز طبیعی از پالایشگاه‌های پارس جنوبی به خطوط انتقال گاز وارد شده است. همچنین ۶۳۰ هزار بشکه در روز میعانات گازی تولید کرده‌ایم و موفق شده‌ایم با یک رکورد بی‌سابقه ۹ هزار و ۱۰۰ تن اتان در روز نیز تولید کنیم.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی اظهار داشت: علاوه بر این هم‌اکنون ۱۶۰۰ تن گوگرد و ۸۲۰۰ تن ال پی جی در روز تولید کرده‌ایم.

وی گفت: در حال حاضر مجتمع گاز پارس جنوبی بیش از ۷۰ درصد از گاز مورد نیاز کشور را تامین می‌کند. ما در آینده ۵ میلیون بشکه معادل نفت خام تولید خواهیم کرد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز