خبرگزاری کار ایران

بطحایی در جمع خبرنگاران:

اعتبارات توزیع شیر در مدارس هنوز تخصیص پیدا نکرده است/ حجم گسترده تبلیغات کلاس‌‌‌های کنکور و کتاب‌های کمک درسی، سم مهلکی برای آموزش و پرورش است

asdasd
کد خبر : ۷۰۲۴۲۱

وزیر آموزش و پرورش گفت: در بین همکاران ما در وزارت آموزش و پرورش، همکاران بانوان از اهمیت و اولویت بیشتری برخوردار هستند، اما به دلیل نبود فضای مناسب نسبت به آقایان محدودیت بیشتری در این زمینه وجود دارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سید محمد بطحایی ظهر امروز در پایان نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره مصوبه‌ای که مربوط به ورزش و تربیت بدنی در وزارت آموزش و پرورش بود، گفت: بر اساس مصوبه هیات وزیران تربیت بدنی و ورزش کارکنان در اولویت قرار دارد که این مورد برای کارکنان وزارت آموزش و پرورش از اهمیت بالاتری برخوردار است.

وی با اشاره به لزوم توجه به ورزش در وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: در بین همکاران ما در وزارت آموزش و پرورش، همکاران بانوان از اهمیت و اولویت بیشتری برخوردار هستند، اما به دلیل نبود فضای مناسب نسبت به آقایان محدودیت بیشتری در این زمینه وجود دارد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مصوبه‌ای را در این مورد برای خانم‌ها به کار گرفتیم و راه اندازی و اقدام کردیم تا بر این اساس مجموعه‌های مورد نظر در هفته دوساعت در اختیار بانوان قرار بگیرد. هرچند که این میزان ساعت کافی نیست اما امیدواریم به تدریج بتوانیم به این سمت برویم که بانوان بتوانند با ورزش سلامت لازم را کسب کنند.

بطحایی در پاسخ به سوالی درباره معافیت مدارس از پرداخت هزینه‌های مصرفی تصریح کرد: در این زمینه داده‌های مطمئنی در اختیار من نیست. در قانون معافیت مشروط طبق جدولی که مشخص شده عمل می‌شود. مدارس اگر در حد آن مصرف داشته باشند، معاف می‌شوند و اگر بیش از آن مصرف کنند باید هزینه را بپردازند و ما دنبال می‌کنیم که اسرافی صورت نگیرد.

وی در پاسخ به این سوالی درباره طرح توزیع شیر در مدارس خاطرنشان کرد: مهمترین مانع برای اجرای برنامه شیر مدارس نبود اعتبارات لازم برای این کار است. این اعتبارات هنوز تخصیص پیدا نکرده است وگرنه از جهت توافق با شرکت‌ها و کارخانه‌های تولیدکننده‌ و اجرای برنامه، با مانع دیگری مواجه نیستیم.

این عضو دولت تدبیر و امید افزود: متاسفانه به دلیل مشکلات درآمدی دولت و خزانه، امکان تخصیص تاکنون پیدا نشده و امیدوارم که این امکان به زودی فراهم شود و ما بتوانیم حتی با نوبت ها و دفعات کمتر برنامه توزیع شیر در مدارس را اجرا کنیم.

بطحایی درباره تبلیغات فراوان برای کلاس‌های کنکور در صداوسیما ابراز داشت: این حجم از تبلیغات برای کلاس‌‌‌های کنکور و کتاب‌های کمک درسی، سم مهلکی برای آموزش و پرورش است. ما با علی عسگری هم مذاکره و هم دو مکاتبه داشته‌ایم. امیدوارم که همکاران‌مان در صداوسیما با توجهی که به این موضوع دارند، این مسئله را در نظر بگیرند.

وی اضافه کرد: همچنین ما به دنبال این هستیم که از طریق قانونی هم این موضوع را دنبال کنیم و این محدودیت را در رسانه‌های مختلف اعمال کنیم.

وزیر آموزش و پرورش در واکنش به انتقادات فرهنگیان برای طرح رتبه‌‌‌‌‌‌بندی بیان کرد: من از همکاران عزیزم می‌‌‌خواهم هر گونه پیشداوری را در این زمینه فعلا متوقف کنند. شرایط اقتصادی کشور ما به گونه‌ای است که ورود به این مباحث دولت و اینکه دولت این اهمیت را برای فرهنگیان قائل شده که رتبه‌‌‌بندی را به اجرا درآورد، به نظرم یک آغاز مبارک است. پس همکاران سعی کنند که این پیشداوری‌‌‌ها را کنار بگذارند تا این طرح ما به تصویب برسد و بودجه‌‌‌اش مشخص شود، اگر که مورد قبول نبود ما حاضریم که انتقاداتشان را بشنویم. آیین‌‌‌نامه اجرایی در این زمینه را حتما به سمع و نظر همکاران خود خواهم رساند و از آنان نظرخواهی می کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز