خبرگزاری کار ایران

درخواست قانونگذاران کانادایی برای اعمال تحریم علیه مقام‌های ایران

asdasd
کد خبر : ۷۰۲۰۵۰

قانونگذاران کانادایی به همراه وزیر پیشین دادگستری این کشور با اعلام نقض حقوق بشر در ایران از دولت جاستین ترودو خواستند تا تحریم‌هایی را علیه برخی مقامات ایرانی اعمال کنند

به گزارش ایلنا به نقل از تورنتو استار، قانونگذاران کانادایی به همراه وزیر پیشین دادگستری این کشور با ادعای واهی نقض حقوق بشر در ایران از دولت جاستین ترودو خواستند تا تحریم‌هایی را علیه برخی مقام‌های ایرانی اعمال کند.

«ایروین کاتلر» وزیر پیشین دادگستری کانادا که ریاست یک سازمان مدافع حقوق بشر را برعهده دارد، گزارشی منتشر کرد و در آن خواستار اعمال تحریم‌ علیه وزیران، قضات، دادستان‌ها و روسای زندان‌های ایران به بهانه‌های واهی حقوق بشری شد.

کانادا سال گذشته قانونی را به تصویب رساند که این قانون اجازه اعمال تحریم در موارد نقض حقوق بشر را به این کشور می‌دهد.

این گزارش خواستار تحریم علیه ۱۹ نفر از جمله محمود علوی وزیر اطلاعات، سید علیرضا آوایی وزیر دادگستری و عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور شده است.

قانونگذاران همچنین خواستار آزادی چندین شخصیت شدند ک یا در ایران زندانی شده‌اند یا از خروج از کشور منع شده‌اند. در میان این افراد نام مریم ممبینی همسر کاووس سیدامامی استاد دانشگاه و فعال محیط زیست و سعید ملک‌پور، شهروند کانادایی دیده می‌شود.

قانونگذاران کانادایی با ادعای نقض حقوق بشر در ایران در اظهاراتی مداخله‌جویانه تاکید کردند که مقام‌های ایرانی باید برای این وضعیت پاسخگو باشند. این در حالیست که جاستین ترودو نخست وزیر کانادا پیش از این ابراز امیدواری کرده بود که اوتاوا بتواند روابط خود با ایران را مجددا احیا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز