خبرگزاری کار ایران

سیاووشی در گفت‌وگو با ایلنا:

قوه قضائیه همان‌گونه که از ظریف سند خواست، مستندات اظهارات کریمی‌قدوسی را هم مطالبه کند/ بیسوادی سیاسی در سطوح بالا هم وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۷۰۱۶۹۵

یک نماینده مجلس درباره اظهارات کریمی قدوسی گفت: سخنان آقای کریمی قدوسی شوک‌آور بود کاش قوه قضائیه همان‌گونه که به صحبت‌های وزیر امورخارجه واکنش نشان داد و از وی مستندات می‌خواست از آقای کریمی قدوسی هم بخواهد.

طبیه سیاووشی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره اظهارات یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه «۵۰ درصد این مجلس به دنبال فروپاشی نظام جمهوری اسلامی است»، گفت: آن عده قلیلی از نمایندگان که چنین توهین‌ها و اتهاماتی را به دیگر نمایندگان از جناح‌های مختلف بیان می‌کنند باید متوجه باشند که یک سنگ بنا از دیوار اعتماد مردم را بیرون می‌کشند و خارج می‌کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این‌گونه رفتارها به اعتماد عمومی مردم لطمه می‌زند که این امر خود خیانت به نظام محسوب می‌شود. 

وی تاکید کرد: نمایندگان مجلس نیمی از نظام محسوب می‌شوند و هرگونه تعرض این چنینی خلاف منافع نظام و مصالح عمومی کشور محسوب می‌شود بنابراین باید تحت پیگرد حقوقی قرار گیرد. 

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: انتخابات مجلس یکی از مهم‌ترین انتخاب‌هایی است که مردم مشارکت  و نظر خودشان را به طور مستقیم بیان می‌کنند و هیچ جایی را صریح‌تر از این نداریم که مردم این‌گونه مشارکت کنند؛ بعد می‌گویند بیش از نیمی از این نهاد به فکر فروپاشی نظام هستند.

وی ادامه داد: اینکه پنجاه درصد نمایندگان به فکر فروپاشی نظام هستند یعنی چه؟ یعنی پنجاه درصد مردم که این نمایندگان را انتخاب کرده‌اند به فکر فروپاشی نظام هستند؟ این چه حرفی است. بیست تا سی درصد مردم را که خودتان کنار زدید پنجاه درصد را هم این‌گونه اضافه کردید! چرا این عده فکر می‌کنند فقط خودشان حامی نظام هستند و دیگران را متهم به فروپاشی می‌کنند؟ استدلال و دلیل‌شان چیست؟

سیاووشی با اشاره به اینکه کاش قوه قضائیه همان‌گونه که به صحبت‌های وزیر امورخارجه واکنش نشان داد و از وی مستندات می‌خواست از آقای کریمی قدوسی هم بخواهد گفت: ایشان باید مستندات خود را که نیمی از جامعه را محکوم می‌کند ارائه دهند و بگویند دلیل صحبت‌هایش چیست؟ 

وی افزود: مسئله مهمی که در این میان وجود دارد این است که متاسفانه نه تنها در کف جامعه سواد سیاسی بالایی وجود ندارد، در بعضی سطوح بالا هم چنین سوادی نیست؛ به طور مثال در مجلس کسی مخالف عقیده من حرف می‌زند می دانم که این شخص مخالف من است و به جناح دیگر تعلق دارد نباید به او توهین کنم.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یعنی برداشت آقای کریمی قدوسی این است که چون پنجاه درصد مجلس به جناح دیگر تعلق دارد به فکر فروپاشی نظام هستند! این یعنی ما سواد سیاسی نداریم.

وی با اشاره به اینکه اصلاح‌طلبان در فراکسیون امید تنها صد و ده نفر هستند و نیمی از مجلس را تشکیل نمی‌دهند پس اظهارات نماینده فوق متوجه دیگر وکلای ملت هم است، گفت: ایشان تنها اصلاح‌طلبان مجلس را متهم نکرده بلکه سایر نمایندگان از فراکسیون‌های دیگر را متهم کرده است. 

سیاووشی گفت: بیان چنین سخنانی واقعا شوک‌آور است و باعث تضعیف قوه مقننه می‌شود. در گذشته هم شاهد بودیم که نمایندگانی چنین اظهار نظرهایی را کرده‌اند اما از آن‌ها مستندات و ادله خواستند در این مورد هم باید ایشان مستندات خود را به قوه قضائیه بدهد. من فکر می‌کنم آقای قدوسی بعد از رأی شصت و سه درصدی نمایندگان به « CFT» چنین اظهاراتی را بیان کردند.

وی با اشاره به سخنان کریمی قدوسی در خصوص متهم کردن مسئولان نظام و توصیف آنان به عنوان حامیان سران فنته گفت: این افراد دلسوز نظام هستند و از پایه‌گذاران نظام بودند و علیرغم تمامی مشکلاتی که تا به امروز داشته‌اند پای نظام ایستاده‌اند و معتقد هستند که باید از نظام حمایت و پشتیبانی شود. 

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در این شرایط منطقه و تحریم‌ها ما باید انسجام و وفاق داشته باشیم و به دنبال تقویت اعتماد مردم باشیم .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز