خبرگزاری کار ایران

تایمز آف ایندیا بررسی کرد؛

تهدید چابهار، تهدیدی برای هند هم محسوب می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۰۱۵۸۸

با عملی شدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران هند از جمله کشورهایی بود که مجبور شد نفت وارداتی خود از ایران را کاهش دهد اما هند نگرانی‌های دیگری هم برای تامین نفت خود از سمت ایران دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از تایمز آف ایندیا، تحریم‌های دولت دونالد ترامپ علیه ایران، هندوستان را مجبور کرد تا واردات نفتی خود از ایران را کاهش دهد، اما بعدتر معافیت‌های اعطایی ترامپ شامل هند شد و همچنین ابتکار هند با ایجاد سیستم پرداخت مبتنی بر روپیه توانست کمی از این فشارها کم کند.

اما کاخ سفید و متحدانش تنها تهدید علیه هند نیستند، هفته پیش یک خودروی بمب‌گذاری شده به یک پایگاه پلیس در ایران حمله کرد و باعث کشته شدن حداقل دو نفر و زخمی شدن چندین نفر دیگر شد.

بندر چابهار در سیستان و بلوچستان بوسیله هندوستان رونق پیدا کرده است و یک منطقه ژئوپلیتیکی و تجاری برای هندوستان محسوب می‌شود، از طرفی هندوستان سیستم پرداخت مبتنی بر روپیه را برای دور زدن تحریم‌ها انتخاب کرده است.

چند ماه قبل هم حمله تروریستی در خوزستان  انجام شد و در این حمله حداقل ۲۹ نفر کشته شدند. خوزستان مرکز ۸۰ درصد از نفت و ۶۰ درصد از گاز ایران محسوب می‌شود.

حمله به پایتخت گازی و نفتی ایران نگرانی بزرگی برای هند محسوب می‌شود، هندوستان این حمله‌ها را  ناجوانمردانه توصیف و از آنها به عنوان حملات تروریستی یاد کرد.

سیستان و بلوچستان و چابهار همواره شاهد برخی حملات تروریستی توسط گروه‌های تندرو بوده است. تهران بارها اعلام کرده است که این گروه‌ها از طرف عربستان سعودی حمایت می شوند.

این گروه‌های تندرو محدود به ایران نیستند و تا مرزهای افغانستان و پاکستان کشیده شده‌اند. هندوستان هم از جانب این گروه‌ها تهدید می‌شود و پاکستان را محکوم به حمایت از آنها کرده است.

تهران از پاکستان خواسته است گروه‌های تندور این کشور را مهار کند با این حال حملات تروریستی در استان‌های غنی نفتی ایران و بندرچابهار خبر خوبی برای هند به حساب نمی‌آید. چابهار هم چنین یک منطقه حساس جغرافیایی در تجارت هند محسوب می‌شود و تهدید این نقطه تهدیدی برای هند محسوب می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز