خبرگزاری کار ایران

در ادعایی واهی مطرح شد؛

حکمتیار: آمریکا، افغانستان را در یک جعبه نقره‌ای به ایران تحویل داد

asdasd
کد خبر : ۷۰۱۴۷۷

رهبر حزب اسلامی افغانستان در ادعایی واهی ایران را به حمایت از جنگ در خاک این کشور متهم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اشرق الاوسط، گلبدین حکمتیار، نخست وزیر سابق افغانستان  و رهبر حزب اسلامی،  ایالات متحده را در تخریب افغانستان توسط ایران محکوم کرد و مدعی شد که ایالات متحده آمریکا  افغانستان را در یک جعبه نقره‌ای به ایران تحویل داد و باعث تخریب افغانستان شد.

وی در ادامه اظهارات بی‌اساس خود مدعی شد: افغانستان کشوری است که بیشترین لطمه را از ایران خورده است چرا که ایران از جنگ در افغانستان حمایت مالی می‌کند و مانع از تمام شدن جنگ در این منطقه می‌شود.

نخست وزیر سابق افغانستان در گزافه‌گویی عجیب مدعی شد که رویارویی با نقش ایران در خاورمیانه  و متوقف کردن  قدرت رو به گسترش آن باید از کابل آغاز شود

وی در این مصاحبه ادعا کرد ایران در امنیت افغانستان مداخله و امنیت افغانستان را مختل می‌کند راه حل  مشکلات افغانستان باید از خود افغانستان آغاز شود و برگزاری انتخابات اولین گام در پیروزی بر مشکلات است.

حکمتیار در ادامه صحبت‌هایش تاکید کرد که آمریکا موفق به رسیدن به اهداف خود در افغانستان نشده است.

این رهبر افغان  پس از مصالحه با دولت کابل مجددا به صحنه سیاست بازگشته است.

وی تاکید دارد که حزب او نمی‌خواهد با نیروهای افغان مبارزه کند، آنها فقط می‌خواهند از خودشان دفاع کنند و باید مبارزه خود را علیه نیروهای آمریکایی و خارجی متمرکز کنند.

حکمتیار توضیح داد که دلیل اصلی مشکلات کشورش نه نیروهای مخالف و نه طالبان است. در واقع  مشکل اصلی دولت این است که در استراتژی‌های سیاسی و نظامی خود شکست خورده است.

 وی در ادامه گفت که در ۱۸ سال جنگ آمریکا علیه افغان‌ها، ایالات متحده به هیچ یک از اهدافش نرسیده است و ناتو هم در اهدافش شکست خورده است.

حکمتیار گفت که طالبان از طریق شورش به هیچ منفعتی دست نخواهد یافت و منافع هر دو طرف و اهداف هر دو طرف تنها در میز مذاکره به دست می‌آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز