خبرگزاری کار ایران

ذوالقدر در گفت‌وگو با ایلنا:

صدور مجوز عبور از خطوط ویژه برای نمایندگان فاصله‌گزینی بین مردم و مسئولان را رقم ‌می‌زند

asdasd
کد خبر : ۷۰۱۰۷۷

یک نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نباید بین نمایندگان و مردم شکافی وجود داشته باشد زیرا آنان توقع دارند که وکلای‌شان در خانه ملت دردشان را بفهمند.

فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا،‌ درباره نامه سازمان اداری مجلس به نمایندگان در خصوص تمایل آنان برای استفاده از خط ویژه گفت: یکی از مشکلات کلان شهر تهران که موضوعات جانبی بسیاری را از خود متأثر می‌کند، ترافیک است، که برای کاهش این بار ترافیکی گسترش وسایل حمل و نقل عمومی و خطوط ویژه به عنوان یک اقدام کارآمد در سطح شهر تهران پیاده سازی شد که خوشبختانه رضایت‌مندی شهروندان را به همراه داشته است و افزایش سرعت تردد درون شهری را برای شهروندان فراهم ساخته است.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این در حالی است که با توجه به افزایش تعداد روزهای ناسالم و افزایش سطح آلایندگی‌ها در سطح شهر تهران به خصوص در فصول پاییز و زمستان، باید تلاش کرد که با فرهنگ‌سازی و آموزش افزایش بهره‌گیری از سیستم حمل و نقل عمومی که بخش اعظم آنها از خطوط ویژه عبور می‌کنند را در میان شهروندان نهادینه کرد.

وی خاطر نشان کرد: برای ایجاد فرهنگ سالم و سازنده در این خصوص باید همه مسئولان نیز همراه و همگام با مردم در این جهت حرکت کنند و نه اینکه با پیشنهادی همانند صدور مجوز عبور از خطوط ویژه برای نمایندگان این فاصله گزینی بین مردم و مسئولین را رقم زنند.

ذوالقدر با بیان این که باید در نظر داشت که چنین پیشنهادهای مغایر با اصول قانون اساسی است که در آن همه افراد ملت را دارای حقوق مساوی برشمرده و همگان را به طور یکسان مورد حمایت قانون قرار داده است، عنوان کرد: بنابراین به استناد اصول قانون اساسی، صدور چنین مجوزی تعدی به حقوق شهروندان است که این موضوع به هیچ وجه با روحیه و اخلاق حرفه ای نمایندگان که واضعان قانون و ناظران آن هستند، سازگار نیست.

وی درپاسخ به سوالی مبنی بر این که دادن چنین پیشنهادی به نمایندگان که وکلای مردم در خانه ملت هستند چه تاثیری می‌تواند داشته باشه، عنوان کرد: قطعا بیان کردن چنین مسائلی می‌تواند تاثیر منفی داشته باشد،‌ مردم این توقع را دارند که نمایندگان‌شان سختی و رنجی که آنان تحمل می‌کنند را بفهمند و برایش راه چاره‌ای پیدا کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به‌شخصه گاه‌گداری از سامانه تندرو اتوبوس رانی و اتوبوس شهری استفاده می‌کنم و مشکلات مردم را می‌بینم؛ نباید بین نمایندگان و مردم شکافی وجود داشته باشد.

وی بیان کرد: عنوان می‌کنند که شاید برای نماینده کار فوق‌العاده‌ای پیش بیاید که نیاز به این مجوز داشته باشد، معتقدم باید مدیریت زمان در این مورد صورت گیرد. 

ذوالقدر با اشاره به وضعیت ترافیکی تهران و آلودگی هوا، اظهار داشت: باتوجه به وضعیتی که در شهر تهران وجود دارد ما باید شرایط را درک کنیم .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز