خبرگزاری کار ایران

معاون منابع انسانی قوه قضاییه مطرح کرد؛

ضرورت تسلط کارکنان دستگاه قضایی به مهارت‌های ارتباطی

asdasd
کد خبر : ۷۰۰۸۷۳

معاون منابع انسانی قوه قضاییه تاکید کرد: دستگاه قضایی دستگاهی است که دائما با مردم ارتباط دارد و محل مراجعه مردم است، پس لازم است افراد و کارکنان آن به مهارت ارتباطی مسلط باشند.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا امینی در نشست معاونان و مدیران منابع انسانی دادگستری‌های سراسر کشور که در مرکز آموزش قوه قضاییه در قم برگزار شد، سرمایه و رکن اصلی دستگاه قضا را منابع انسانی دانست و فلسفه تشکیل معاونت‌های منابع انسانی را توانمندی و توسعه سرمایه انسانی عنوان کرد و گفت: توانمندی نیروی انسانی در گرو توسعه و ارتقای دانش، مهارت و سلامت است. ظرفیت قابل توجهی از دانش در قالب آرا و نظریات حقوقی و قضایی و در کنار دانش‌های سازمانی، تولید و در بعضی از موارد بازتولید می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید بتوان در چرخه تولید، اشاعه و نهایتاً به کارگیری دانش به شکل نظام‌مند ایفای نقش کرد، خطاب به معاونان منابع انسانی دادگستری استان‌ها اظهار داشت: باید تلاش کرد که این تولیدات به خوبی طبقه‌بندی، ذخیره سازی و ترویج شود.

معاون قوه قضاییه بر لزوم بکارگیری اقدامات و فرآیندهایی برای شناسایی مسائل و آمادگی برای پاسخگویی مناسب در رابطه با موضوع تاکید کرد.

امینی با اشاره به حجم کار و اقدامات قضات، معاونت منابع انسانی را به عنوان معین‌القضات معرفی کرد و اظهار داشت: وقتی یک قاضی در جایی مشغول به کار شده و ۱۵۰ تا ۲۰۰ پرونده به او ارجاع می‌شود باید مجالی ایجاد کرد تا دانش مورد نیاز قاضی هرچه سهل‌تر در اختیارش قرار بگیرد.

وی از برگزاری نشست‌های قضایی به عنوان مسیر خوبی برای شناسایی و حل مسائل و کمک فکری به مجموعه قضایی یاد کرد و در ادامه مسئله مهارت را به عنوان محور دوم مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: افراد هر سیستمی برای بهره مندی از کارایی و بهره‌وری لازم، باید از مهارت‌های کافی برخوردار باشند.

معاون منابع انسانی قوه قضاییه افزود: هر موضوعی مهارت خاص خود را می‌طلبد و هر فردی در هر سمت و پستی که هست باید در آن شغل مهارت داشته باشد؛ قاضی، مدیر دفتر، منشی، بایگان، هرکدام باید در مورد فعالیتی که انجام می‌دهند مهارت داشته باشند و در کنار مهارت شغلی باید مهارت‌های دیگری مثل مهارت‌های ارتباطی، مورد توجه قرار گیرد.

امینی بر ضرورت تسلط کارکنان دستگاه قضایی به مهارت‌های ارتباطی تاکید و خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی دستگاهی است که دائما با مردم ارتباط دارد و محل مراجعه مردم است، پس لازم است افراد و کارکنان آن به مهارت ارتباطی مسلط باشند و باید ارتباطات خود را مدیریت کنند.

وی ادامه داد: خیلی از ایراداتی که از رفتارهای همکاران به ما منتقل می‌شود، ریشه در عدم مهارت لازم در مدیریت ارتباط دارد. اگر بخواهیم سرمایه‌های اجتماعی قوه قضاییه را حفظ کرده باید بر روی این مهارت‌ها تکیه کرد. پس لازم است که همکاران در بخش اداری، چه در بخش آموزش، چه در بخش نظارت و ارزشیابی این مقوله را به صورت جدی پیگیری کنند.

معاون منابع انسانی قوه قضاییه به تشریح شاخصه سلامت، محور اخیر در توانمندی منابع انسانی پرداخت و ابراز داشت: فلسفه وجودی دستگاه قضایی عدالت است و طبیعی است که کارگزار عدالت باید گرایش به اخلاق و عدالت داشته باشد.

امینی اضافه کرد: بخش‌های مختلف در قوه قضاییه در این مسیر تلاش می‌‌‌کنند و معاونت منابع انسانی هم باید نسبت به ارتقاء شاخص سلامت دغدغه داشته باشد.

وی ادامه داد: امروزه در دنیا به مقوله سلامت بسیار توجه می‌شود و شاخص‌های سلامت را دائما رصد می‌کنند، اگر ما به منابع انسانی قوه قضاییه فکر می‌کنیم باید بدانیم که یکی از شاخص‌های مهم آن سلامت است و این دغدغه‌ها باید به همت معاونان منابع انسانی دادگستری استان‌ها فراگیر شود.

معاون منابع انسانی قوه قضاییه با تاکید بر اینکه معاونت منابع انسانی باید برای پیشبرد امور برنامه سالانه بر سه محور توسعه و ارتقای دانش، مهارت و سلامت تمرکز کند، بیان کرد: اکنون حجم زیادی از نیروهای جوان به دستگاه قضایی وارد شده و جمعیت انسانی دستگاه قضایی به شرایطی رسیده است که راحت‌تر از گذشته می‌توان این دست برنامه‌ها را دنبال کرد، باید نسبت به این موضوع اهتمام ورزید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز