خبرگزاری کار ایران

لاریجانی:

رفتارهای ترامپ، عمل به نظام‌های حقوق بشری را له کرده است

asdasd
کد خبر : ۷۰۰۵۱۲

رئیس مجلس گفت:‌ رفتارهای ترامپ، عمل به نظام‌های حقوق بشری را له کرده است و رفتار وی باعث شده که کشورها از این نوع مدیریت جهانی ناامید شوند

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا ، علی لاریجانی در دومین اجلاس روسای شش کشور افغانستان، پاکستان، روسیه، ترکیه و چین ، گفت: این دومین اجلاسی است که  در زمینه همکاری‌های منطقه‌ای و توسعه اقتصادی در بین کشورهای عضو تشکیل می‌شود.

رئیس‌مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از آقای روحانی تشکر می‌کنیم همچین از روسای محترم کشورهای افغانستان، پاکستان، ترکیه، چین و روسیه نیز کمال تشکر را دارم.

وی با اشاره به برگزاری اجلاس مذکور گفت: دوستان و همکاران این اجلاس‌های منطقه‌ای یک دلیلی دارد اگر نگاهی به صحنه‌های  بین‌المللی داشته باشیم مشاهده می‌کنیم که شورای امنیت به وظایف خودش عمل نمی‌کند.

لاریجانی ادامه داد:  بسیاری از این جنگ‌های منطقه‌ای چه در عراق و چه در لیبی و دیگر کشورهای منطقه مصوبه شورای امنیت نبوده است.

وی افزود: تحریم‌های یک جانبه که آمریکا انجام می‌دهد هیچ کدام مصوبه شورای امنیت نیست؛ چه در مورد سوریه چه در مورد ایران  و چه در دیگر کشورها ، یعنی این نهادهای بین‌المللی وظیفه‌شان را انجام نمی‌دهند.  

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: صحنه یک جانبه‌گرایی که رئیس‌جمهور آمریکا در سال‌های اخیر به وجود آورده است یک امر بسیار خطرناکی است که ارزش‌های انسانی که سال‌ها برایش مبارزه شده و به نظام حقوق بشر تبدیل شده را به این وسلیه تجاری‌سازی می‌کند.

وی ادامه داد: رفتارهای ترامپ، عمل به نظام‌های حقوق بشری را له کرده است و رفتار وی باعث شده که کشورها از این نوع مدیریت جهانی ناامید شوند

لاریجانی خاطرنشان کرد: نکته سوم این است که کشورهایی مانند آمریکا و دیگر کشورها در منطقه عامل گسترش تروریسم شدند، می‌گویند که با تروریسم مبارزه می‌کنیم اما در عمل از ابزار تروریسم استفاده می‌کنند. وضعیت را ما هم در سوریه و هم در عراق دیده‌ایم، این سه عامل باعث شده کشورهای منطقه برای ساماندهی همکاری خودشان نظام‌های منطقه‌ای را طراحی کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همکاری ایران و  ترکیه در مسئله سوریه نمونه موفقی از این مدل بوده است.   

وی تاکید : باید روی مسئله تروریسم تاکید کنیم و من امیدوارم که روش‌هایی که دوستان عزیزمان در افغانستان آغاز کرده‌اند بتواند در سامان‌دهی وضعیت امنیت منطقه‌ای موثر باشد.

رئیس مجلس با اشاره به حضور ایران در منطقه گفت: چه در مسئله سوریه و چه در مسئله عراق ما با درخواست دولت آنها در این کشورها حضور داشتیم و به کمک آنان شتافتیم که تروریسم در آنجاها از بین برود این وظیفه را نسبت به همه جاهای دیگر احساس می‌کنیم و از این ساختارهای منطقه‌ای استقبال می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز