خبرگزاری کار ایران

علی کرد در نطق میان دستور:

قشر آسیب پذیر با یارانه دولت فقط زنده هستند

asdasd
کد خبر : ۶۹۹۶۸۰

یک نماینده مجلس گفت: معاون رئیس جمهور به این استان پهناور مرزدار آمده و از نزدیک مشکلات عدیده مردم را مشاهده و برای رفع این معضلات که از نظر اقتصادی و معیشتی گریبانگیر مردم است اقدام عاجل کند چرا که قشرهای آسیب پذیر سخت در تنگنا بوده و با یارانه ماهیانه دولت صرفا زنده اند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، علی کرد در نشست علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود حمله تروریستی بزدلان جیش الظلم را در مرز میرجاوه محکوم کرد و گفت: از مسئولان درخواست اقدام برای بازگشت سایر مرزبانان عزیز را داریم که چون نیاکان خویش به مرزداری ادامه دهند.

نماینده مردم خاش، نصرت آباد، میرجاوه و کورین در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور درباره حوزه انتخابیه خود بیان داشت: سیستان و بلوچستان در آتش داغ خشکسالی می سوزد و مردم انتظار دارند معاون رئیس جمهور به این استان پهناور مرزدار آمده و از نزدیک مشکلات عدیده مردم را مشاهده و برای رفع این معضلات که از نظر اقتصادی و معیشتی گریبانگیر مردم است اقدام عاجل کند چرا که قشرهای آسیب پذیر سخت در تنگنا بوده و با یارانه ماهیانه دولت صرفا زنده اند.

وی در ادامه خطاب به وزرای کابینه دوازدهم درباره خدمت رسانی به حوزه انتخابیه، اظهار کرد: از وزیر خارجه درخواست دارم درباره بازگرداندن مرزبانان عزیز با تدبیر لازم که در شأن نظام جمهوری اسلامی است اقدام کرده و چرا آقای ظریف در مرزهای جنوب شرقی امنیت دیپلماسی پایدار را برقرار نکردید.

کرد ادامه داد: از وزیر نفت درخواست دارم در اجرای پروژه گازرسانی به خاش، میرجاوه، کورین، نصرت آباد و منطقه سراوان اقدام لازم را مبذول دارد همچنین از وزیر نیرو درخواست می شود برای آب رسانی به خاش از رودخانه منطقه اقدام لازم را به عمل آورده، در جهت آب رسانی به بخش کورین و لالیز در جهت اجرا و تکمیل آب رسانی مجتمع های سنگان، کلهر خاش و چند مجتمع دیگر اقدام کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه خطاب به وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: با توجه به اینکه در حوزه انتخابیه فضاهای آموزشی بدون استاندارد، قدیمی، خشتی و گلی است، برای بهبود این فضا اقدام کند چرا که آینده سازان این مملکت در این مکان ها آموزش می بینند.

وی اضافه کرد: از وزیر کشور می خواهم در ارتقای بخش لوت آباد به شهرستان، مراکز دهستان اسماعیل آباد به شهر، دهستان پشت کوه به بخش سرحد بلوچستان، بخش لاویز به شهر لاویز، تفتان جنوبی، کوه سفید و سنگان به بخش همت گمارد.

کرد همچنین تصریح کرد: یکی از مطالبات مهم استان از وزارت راه و شهرسازی این است که با توجه به تلفات جانی و مالی هر روزه در مسیرهای جاده زاهدان به خاش، خاش به سراوان و میرجاوه به زاهدان باید نسبت به حل مشکل این مسیرها اقدام شود و وزیر در این باره بذل توجه داشته باشد.

نماینده مردم خاش در مجلس ادامه داد: از وزارت بهداشت و درمان درخواست می شود نسبت به افزایش تخت های بیمارستان خاش اقدام شده و همه بخش های بیمارستان شفای میرجاوه فعال شود همچنین تکمیل پروژه های نیمه تمام سلامت گوهرکوه، خاش و درمانگاه شماره ۴ شهری مورد درخواست است و لازم است پروژه های شبکه درمان در بخش های حوزه انتخابیه تکمیل شده و مراکز امداد تجهیز شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در پایان خطاب به وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: درخواست داریم با تخصیص اعتبارات از همه فصول نسبت به لایروبی منابع آبی، رودخانه ها، قنوات، چاه ها و چاهک ها اقدام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز