خبرگزاری کار ایران

جمالی نوبندگانی در نشست خبری تشریح کرد:

جزئیات رسیدگی به پرونده ۱۱ شکایت از محمود صادقی، حواشی جلسه استیضاح ربیعی و ادعای اعطای رانت به برخی اعضای کمیسیون اقتصادی

asdasd
کد خبر : ۶۹۹۱۹۵

سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان از بررسی پرونده های حاضر در هیأت مذکور خبر داد

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدجواد جمالی‌نوبندگانی سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز پارلمان طی نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به نشست اخیر هیأت متبوعش گفت: جلسه امروز هیأت با حضور اعضا برگزار شد و ضمن آن مطالبی مطرح شد که شکایات و موارد ارائه شده مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی افزود: در این جلسه پرونده شکایت شورای نگهبان از محمود صادقی نماینده مردم تهران بررسی و مطرح شد با توجه به اینکه قوه قضائیه درخواست داده بود ۱۱ شکایت از محمود صادقی  مورد بررسی و جمع‌بندی نهایی قرار گیرد در همین رابطه ما پرونده نماینده را بررسی کردیم.

سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: ۱۰ مورد شکایت از محمود صادقی را اعضای شورای نظارت تصمیم‌گیری کرده و مصوبات آن به قوه قضائیه ارسال شده اما درباره شکایت شورای نگهبان مقرر شد صادقی در جلسه بعدی هیأت حضور یافته و مستندات خود را ارائه کند و اگر شهودی هم در این رابطه وجود دارد در این نشست حضور یابند.

جمالی‌نوبندگانی خاطرنشان کرد: البته در خصوص پرونده مربوط به اینکه درباره برخی کسانی که ادعا می‌کردند عده‌ای می‌توانند در پرونده‌های شورای نگهبان دخالت کنند مواردی مطرح شد و چند نفر از این موضوع شاکی هستند که در حال بررسی هستیم که ببینیم این موضوع صحت دارد یا خیر. در همین رابطه قرار شد محمود صادقی در این جلسه به عنوان یکی از مدعیان این امر حاضر شود.

جمالی نوبندگانی اظهار داشت: در جلسه امروز هیئت برخی از حاشیه های استیضاح آقای ربیعی وزیر رفاه مورد بررسی قرار گرفت. فرزندان آقای ربیعی از ادعای برخی نمایندگان مبنی بر حضور فرزندان او در خارج از کشور و در برخی از شرکت ها، شکایت کرده بودند. این شکایت با حضور نماینده مذکور مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد در جلسه آتی هیئت، نماینده مذکور دعوت شود و مستندات خود را ارائه دهد.

وی با بیان اینکه در مورد ادعای یکی از استیضاح کنندگان در مورد فرزندان آقای ربیعی نیز مقرر شد موضوع با حضور شهود بررسی شود، اضافه کرد: هیئت نظارت تصمیم گرفت در مورد حواشی روز استیضاح آقای ربیعی به صورت کلی اظهار نظر کند.

سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان تصریح کرد: پرونده نمایندهای که  برای او در فرودگاه، اتفاقاتی افتاده بود و مأمور پلیس راهنمایی و رانندگی از او شکایت کرده بود، در هیئت نظارت بررسی شد. هفته گذشته بنده به نمایندگی از هیئت در ناجا حضور یافتم و این موضوع را مورد بررسی قرار دادم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه گزارش این جلسه به هیئت ارائه شد، افزود: تصمیم برآن شد موضوع با حضور نماینده مربوطه، ناجا و شهود این موضوع در هیئت نظارت بررسی شود.

جمالی نوبندگانی گفت: در جلسه امروز هیئت نظارت، شکایت وزیر بهداشت و درمان از آقای قاضی پور مورد بررسی قرارگرفت. این شکایت ۶ ماه پیش به دنبال سوال آقای قاضی پور از وزیر بهداشت در مورد کالاهای پزشکی به خصوص دیالیز مطرح شد و وزیر بهداشت به قوه قضائیه شکایت کرد. این شکایت به هیئت هم ارسال شد.

وی با بیان اینکه موضوع شکایت وزیر بهداشت از آقای قاضی پور به کمیسیون  اصل ۹۰ ارسال شده، اظهار داشت: جدیداً کمیسیون اصل ۹۰ اظهار نظر در این خصوص به هیئت نظارت ارائه داده است. هیئت نظارت مصر است که نظر برخی از متخصصین پزشکی را نیز اخذ نماید تا در این خصوص اظهار نظر نمایند.

جمالی نوبندگانی از بررسی شکایت حسن کامران نماینده مردم اصفهان از کمیسیون برنامه و بودجه خبر داد و گفت: مقرر شد هفته آینده آقای تاج گردون رئیس کمیسیون برنامه، مستنداتشان را ارائه کنند.

سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان افزود: شکایت آقای کامران در مورد انحراف برخی مصوبات کمیسیون برنامه و بودجه است.

وی ادامه داد: اظهار نظر دو نفر از نمایندگان در مورد اعطای تابعیت از سوی هیئت حاکمه آمریکا به ۲۵۰۰ نفر از فرزندان مسئولان و تابعیت برخی مسئولان و فرزندانشان در جلسه امروز هیئت بررسی شد. این امر مورد اعتراض قوه مجریه قرار گرفته بود.

جمالی نوبندگانی تصریح کرد: مقرر شد هیئت نظارت در نامه ای به کمیسیون امنیت ملی خواستار اظهار نظر صریح این کمیسیون در مورد موضوع تابعیت مسئولان شود چراکه کمیسیون امنیت می تواند در خصوص این موضوع از مراجع امنیتی استعلام کند.

سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان افزود: در این رابطه شورای عالی امنیت ملی کشور، گلایه‌هایی داشت و مطالب مطرح شده را بر خلاف منافع ملی دانسته و معتقد بود هماهنگی با مصوبات شورای عالی ندارد.

وی با بیان اینکه نمایندگان مطرح کننده این موضوعات، دوستان دلسوز ما هستند، خاطرنشان کرد: طرح این مطالب در شرایط فعلی درست نیست. این مطالب با ابهاماتی روبروست و از مستندات کافی برخوردار نیست.

جمالی نوبندگانی اظهار داشت: در جلسه امروز ادعای یکی از نمایندگان مبنی بر اعطای رانت به برخی اعضای کمیسیون اقتصادی برای انصراف از استیضاح یکی از وزرا مطرح شد. مستندات شاکی، مصاحبه یک فرد با روزنامه بود که مقرر شد اصل روزنامه ارائه شود. نماینده ای که از وی شکایت کرده بود خواستار ارائه فایل صوتی خود شد.

وی ادامه داد: سازمان راهنمایی و رانندگی شکایتی از یکی از نمایندگان داشت که مقرر شد این نماینده در جلسه کمیسیون حضور یافته و موضوع بررسی شود.

سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان تصریح کرد: امیدواریم در اولین سه شنبه بعد از تعطیلات مجلس در صورتی که در صحن موضوع مهمی مطرح نباشد، از صبح تا پایان وقت اداری پرونده های مطروح را هر چه سریعتر بررسی کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز