خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

توضیحات یوسف‌‌نژاد درباره استیضاح لاریجانی/ هر استیضاحی صرفا ابزار مچ‌گیری نیست

asdasd
کد خبر : ۶۹۶۹۸۹

یک عضو هیات رئیسه مجلس گفت: خیلی‌ها از استیضاح می‌ترسند و ممکن است بسیاری آن را به عنوان مچ‌گیری و ابزار منفی بدانند ولی واقعیت این است که استیضاح یک ابزار نظارتی مجلس است.

علی اصغر یوسف نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا درباره استیضاح ظریف و لاریجانی گفت: استیضاح از حقوق نماینده است و دستگاه‌های اجرایی هم باید از استیضاح استقبال کنند.

وی با بیان اینکه معنای واقعی استیضاح روشنگری است، عنوان کرد:‌ در استیضاح علاوه بر نکات منفی باید نقاط مثبت را هم بگوییم. در استیضاح باید برای اجرای درست و منطقی امور کمک کنیم.

این عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه استیضاح بد نیست، عنوان کرد: اما خیلی‌ها از استیضاح می‌ترسند و ممکن است بسیاری آن را به عنوان مچ‌گیری و ابزار منفی بدانند ولی واقعیت این است که استیضاح یک ابزار نظارتی مجلس است.

وی خاطرنشان کرد: برابر ماده ۲۶ آیین‌نامه داخلی ۲۵ نفر از نمایندگان می‌توانند از رئیس یا اعضای هیات رئیسه شکایت یا طرح موضوع کنند. می‌توانند نسبت به عملکرد اگر اشکالی وارد است آن را مشخص و بررسی کنند. اعمال این ماده برای هیات رئیسه و رئیس استیضاح نام ندارد بلکه این بررسی امور است. ممکن است برداشتی داشته باشند که به کمیسیون می‌رود و کمیته‌ای تشکیل خواهد شد و پس از بررسی اگر تایید شد به صحن علنی می‌آورند و رای‌گیری می‌کنند و اگر رای نیاوردند، خلع می‌شوند.

یوسف‌نژاد گفت: استیضاح از حقوق نماینده است. آیین نامه این اختیار را به ۲۵ نفر از نمایندگان داده است که از رئیس مجلس طرح موضوع کنند و به ۱۰ نفر نماینده اختیار داده که وزیر را استیضاح بکنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز