خبرگزاری کار ایران

منوچهر متکی:

کشورهای اسلامی باید به مسلمانان میانمار کمک کنند

asdasd
کد خبر : ۶۹۵۵۷۶

وزیر اسبق امور خارجه کشورمان گفت: کشورهای اسلامی باید در زمینه کمک به مسلمانان میانمار حضور فعال‌تری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، منوچهر متکی در سی و دومین کنفرانس وحدت اسلامی در کمیسیون مساعی حمیده ضمن خیر مقدم به حضار و تبریک میلاد پیامبر اسلام اظهار کرد: کمیسیون مساعی حمیده از کمیسیون‌های ثابت کنفرانس وحدت هستند و ماموریت این کمیسیون بررسی مشکلات مسلمانان در جهان و کشورهای اسلامی است.

وی افزود: سال گذشته هیاتی مامور شد که این مهم را شناسایی کند. وزرای خارجه برخی کشورها از جمله اردن، سوریه، عراق، موریتانی و ایران کمیسیونی برای شناسایی مشکلات جهان اسلام شکل دادند.

متکی اظهار کرد: در نشستی با حضور آیت‌الله اراکی مسئله مسلمانان روهینگیا و ظلم و ستم به آنان و انتقال سفارت آمریکا به قدس مورد بحث و بررسی قرار گرفت. بنده ماموریت داشتم این موضوعات را پیگیری کنم.

وزیر اسبق امور خارجه کشورمان عنوان کرد: نامه‌ای به ترکیه داشتیم و درخواست کردیم این کمیسیون به ترکیه سفر کرده و وضعیت مسلمانان روهینگیایی را با آنها در میان بگذاریم که این درخواست ما پذیرفته شد.

متکی افزود: بسیاری از مسلمانان میانمار مورد آزار و اذیت قرار گرفته و تعدادی نیز به بنگلادش کوچانده شدند. بنده سفری به بنگلادش داشتم و با مقامات آنجا و حتی مقامات محلی صحبت کردم و به شخصه مشاهده کردم مسلمانان زندگی بسیار وخیمی دارند.

وی ادامه داد: با وزیر امور خارجه سابق بنگلادش هم دیدار کردم و وی از وضعیت مسلمانان بسیار ابراز تاسف کرد و گفت که دولت میانمار این افراد را به رسمیت نمی‌شناسد و حاضر به مذاکره نیست.

وزیر امور خارجه اسبق کشورمان گفت: این گزارشی بود که باید خدمت شما عرض می‌کردم و معتقدم کشورهای اسلامی باید در زمینه کمک به مسلمانان میانمار حضور فعال‌تری داشته باشند.

وی در پایان اظهار کرد: این کمیسیون در حد توان خود می‌تواند به مسلمانان میانمار کمک کرده یا مسائل در این مورد را رسانه‌ای کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز