خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی زمینی ارتش:

راه ادامه تحصیل در ارتش باز است/ نگاه به شغل نظامی‌گری باید تکلیف‌مدارانه باشد

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۷۵۲

فرمانده نیروی زمینی ارتش خطاب به دانش پژوهان رزم مقدماتی مشترک آموزشگاه های درجه داری ارتش گفت: وقتی که لباس مقدس نظامی را بر تن می‌کنید نباید به آن صرفا به عنوان یک شغل بنگرید، بلکه باید نگاه شما به این شغل یک نگاه تکلیف مدارانه باشد

به گزارش ایلنا، فرمانده نیروی زمینی ارتش در جمع چهارمین دوره دانش‌پژوهان رزم مقدماتی مشترک آموزشگاه‌های درجه داری ارتش ضمن تبریک میلاد مبارک رسول گرامی اسلام خطاب به دانش پژوهان ارتش گفت: وقتی که لباس مقدس نظامی را بر تن می‌کنید نباید به آن صرفا به عنوان یک شغل بنگرید، البته نه اینکه مسائل روزمره مهم نیست بلکه باید نگاه شما به این شغل یک نگاه تکلیف مدارانه باشد زیرا هر آنچه که در جامعه انجام می‌شود(مانند پزشکی نجاری جوشکاری کشاورزی و ...) در سایه سار امنیت است و در واقع شما تامین کننده امنیت جامعه هستید.

سرتیپ حیدری افزود: ما فداییان مردم هستیم و باید از تمام مرزهای این کشور عزیز مراقبت کنیم تا مردم زندگی راحتی داشته باشند. بنابراین این بار امانتی که پذیرفتید و این شایستگی که کسب کردید که به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خدمت کنید مبارکتان باشد.

وی تصریح کرد: شغل نظامی گری سختی های فراوانی دارد ولی وقتی انسان به رسالت خود می‌اندیشد و به پاداشی که خداوند برای دفاع از حریم اسلام و قرآن وعده داده تمام این سختی ها قابل تحمل می شود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش بیان کرد: خداوند ما را از بالاترین نعمت برخوردار کرده است، و در سوره فاتحه اشاره فرموده که هیچ نعمتی بالاتر از هدایت نیست هدایت هم توسط اهلش صورت می پذیرد که بعد از پیامبر و ائمه معصومین در حال حاضر توسط ولی فقیه ادامه دارد. نظام ما یک نظام ولایی است و فرق ما با سایر کشورها در این است که ما مشروعیت خود را از ولی فقیه می گیریم و چون در نظام ولایی هستیم و مسئولیت پذیرفتیم مشروعیت الهی پیدا کرده ایم و در این مسیر و مجاهدت های در راه خدا اگر کشته شویم شهادت در راه خدا است.

وی افزود: شما جوانان باید خدا را در تمام لحظات زندگی ساری و جاری کنید، خدا پسند زندگی کنید و به خاطر رضای خدا محکم و استوار گام بردارید.

امیر سرتیپ حیدری با اشاره به بحث الگو پذیری گفت: انتخاب الگوی مناسب در زندگی بسیار راه گشا خواهد بود، باید دقت داشته باشیم که به چه کسی باید اقتدا کنیم تا به رستگاری نزدیک شویم. خداوند پیامبر اکرم(ص) را برای نسل بشر به عنوان الگوی حسنه معرفی کرده ما قطعا نمی‌توانیم مانند پیامبر باشیم، ولی می توانیم تمام تلاش خود را به کار گیریم تا به اخلاق نبوی نزدیک شویم. بهترین الگو برای ما در حال حاضر شهدا هستند چون شهدا هرچه داشتند در راه خدا ایثار کردند

وی در قسمتی دیگر از سخنان خود با اشاره به واجب بودن احترام به پدر و مادر اظهار کرد: زیباترین موجودات قابل احترام، پدر و مادر انسان هستند لذا احترام آن ها را فراموش نکنید. دست بوسی پدر و مادر عبادتی مقدس است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: هیچ چیز بهتر از صداقت نیست، وظایفی که به شما محول می شود را به بهترین نحو انجام دهید صادقانه کار کنید و به آنچه که هستید اکتفا نکنید زیرا توانایی های انسان وسیع و بی نهایت است.

فرمانده نیروی زمینی با توصیه جوانان به کسب علم و دانش گفت: در ارتش راه برای ادامه تحصیل باز است با هماهنگی فرماندهان و ارتش، در دانشگاه شرکت کنید و خود را به سلاح علم نیز مجهز کنید و یقین داشته باشید هیچ راهی برای پیشرفت در ارتش بسته نیست. برای رسیدن به اهداف بالاتر جهاد کنید و در این راه از خدا یاری بخواهید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز