خبرگزاری کار ایران

ذوالفقاری در دیدار قائم مقام وزیر کشور ترکیه:

اقدامات عملی را در مبارزه با قاچاق و تروریسم افزایش دهیم

asdasd
کد خبر : ۶۹۳۶۸۲

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور روز دوشنبه با قائم مقام وزارت کشور ترکیه که به تهران سفر کرده است، دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، حسین ذوالفقاری در این دیدار گفت: ایران و ترکیه در زمینه مبارزه با تروریسم توفیق‌‌‌‌های خوبی داشتند. دو کشور به خوبی مقابل تهدیدات امنیتی عمل کرده‌‌‌‌اند و پیشرفت‌‌های منطقه‌‌‌ای خوبی حاصل شده است که اگر این روند ادامه یابد، ثبات و آرامش بیشتری در منطقه ایجاد خواهد شد.

وی ضمن تاکید بر افزایش هماهنگی‌‌‌ها و همکاری‌‌‌های مرزی دو کشور اظهار داشت: علت اصلی موفقیت‌‌‌های ایران و ترکیه در مناطق مرزی، اداره درونی و خواست قطعی دو کشور در این زمینه است.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور ادامه داد: ما به دنبال این هستیم که امنیت و آسایش برای دو کشور و ثبات در منطقه ایجاد شود و این خواست مقام‌‌‌های دو کشور است.

ذوالفقاری ضمن قدردانی از موضع‌‌‌گیری دولت ترکیه در مواجهه با اقدامات یکجانبه علیه ایران تصریح کرد: به گفته خود آمریکایی‌‌‌ها، جرم ایران این است که به حرف آمریکا گوش نداده است. آمریکا علیه کشورهای منطقه در تلاش است و در هر دوره‌‌ای کشوری را علیه کشور دیگری می‌‌‌‌‌شوراند و حتی به متحدان خود هم رحم نمی‌‌‌کند و پس از دریافت‌‌‌های سرویس‌‌‌های لازم آنها را نیز نابود می‌‌کند.

وی افزود: کشورهای دنیا کنار هم و متحد نیستند به همین دلیل آمریکا در جهان یکه‌‌‌تازی می‌‌‌کند. ایجاد اختلاف، تحریم و فشار اقتصادی، درگیری و جنگ میان کشورها نیز برای حفظ منافع آمریکا است.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با بیان اینکه دولت آمریکا این بار آشکارا از نیات و اهداف خود می‌‌‌‌گوید، خاطرنشان کرد: از این رو همکاری های دو کشور ایران و ترکیه بسیار مهم است.

ذوالفقاری اضافه کرد: نیاز به مکانیزم جدی برای کنترل مرزها داریم که این موضوع می‌‌‌تواند در کارگروه مشترک دو کشور حل و فصل شود.

وی با اشاره به هزینه‌‌‌‌های سنگین مبارزه با قاچاق مواد مخدر ابراز داشت: در شرق کشور با انواع گروه‌‌‌های تروریستی، مهاجرت گسترده غیرقانونی و قاچاق مواد مخدر مواجه هستیم. با این حال تمام تلاش خود برای مقابله با این مسائل داریم اما اروپا در این زمینه هیچ کمکی به ما نکرده است.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور ادامه داد: باید همکاری‌‌‌‌های اطلاعاتی بیشتری داشته باشیم و اقدامات عملی را در زمینه مبارزه با قاچاق و تروریسم افزایش دهیم تا شبکه‌‌‌‌‌های قاچاق را نابود کنیم و برای مقابله با اقدامات تروریستی نیازمند سازوکار عملی هستیم.

محترم اینچه، قائم مقام وزیر کشور ترکیه نیز با اشاره به اینکه روابط دوستانه دو کشور در مسیر مطلوبی حرکت می‌‌‌کند، بیان کرد: شاهد تحولات مثبت هستیم که به نفع دو کشور خواهد بود.

وی ضمن مثبت ارزیابی کردن سفر وزیر کشور ایران و فرمانده نیروهای مرزبانی به ترکیه یادآور شد: دوستان دو کشور در منطقه از این سطح روابط ایران و ترکیه استقبال می‌‌‌‌کنند اما دشمنان دو کشور از این سطح روابط ناراحت هستند.

قائم مقام وزیر کشور ترکیه با تاکید بر اینکه روابط دو کشور خصوصا در مباحث امنیتی پیشرفت خوبی داشته است، عنوان کرد: در حوزه اقتصادی و تجاری کارهای زیادی می‌‌‌‌توان انجام داد اما امنیت مساله مهمی است که اگر نباشد تجارت و اقتصاد هم دچار مشکل می‌‌شود.

اینچه افزود: در برخی از حوزه‌‌‌ها خصوصا مبارزه با مواد مخدر و همکاری‌‌‌‌های نیروهای انتظامی دو کشور نیاز به روابط نزدیک‌‌‌تر دارند. البته همکاری‌‌‌ها در این زمینه‌‌ها خوب است اما باید بیشتر شود.

وی با اشاره به حضور تروریست‌‌ها در منطقه گفت: دو کشور نیاز به همکاری و عملیات مشترک در این حوزه دارند. پس از ورود نیروهای آمریکایی به افغانستان فعالیت تروریست‌‌‌‌ها، قاچاق مواد مخدر و مهاجرت غیرقانونی افزایش چشم‌‌‌گیری داشته است.

قائم مقام وزیر کشور ترکیه با اشاره به هدف‌‌‌گیری ایران و ترکیه از سوی برخی طرف‌‌های فرامنطقه‌‌ای اظهار داشت: اگر تدابیر جدی اتخاذ نکنیم با مشکلات زیادی روبه‌‌رو خواهیم شد.

اینچه درباره تداوم همکاری‌‌های دوجانبه برای کنترل مرزهای مشترک، گشت‌‌‌زنی همزمان، اقدامات موثر درباره مبارزه با قاچاق، عملیات مشترک علیه پایگاه‌‌‌های تروریستی و ایجاد کانال‌‌‌های ارتباطی میان نیروهای مرزی اعلام آمادگی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز