خبرگزاری کار ایران

نوریان در نطق میان دستور:

نمی‌توان میلیاردها تومان پول کثیف را انکار کرد/ وزیر نیرو به دور از مسائل پوپولیستی در خصوص مساله آب تصمیم‌گیری کنند

asdasd
کد خبر : ۶۹۳۰۰۱

نماینده مردم شهرکرد با تاکید بر اینکه برخی از معضلات داخلی وجود دارد که نمی توان آنها را انکار کرد، ادامه داد: در واقع مشکل پولشویی را نمی توان انکار کرد و این امر درحالیست که در خصوص تصویب قانون پولشویی اقدام جدی شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، اردشیر نوریان  در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن ابزار تسلیت در راستای درگذشت رئیس سازمان تامین اجتماعی و معاون این سازمان، گفت:  از وزیر راه و شهرسازی درخواست می شود اجرای پروژه راه آهن اصفهان-چهارمحال و بختیاری - خوزستان را دردستورکار قرار دهند زیرا این پروژه مدت ها فراموش شده است.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید به احیای بافت های فرسوده در استان چهارمحال و بختیاری توجه شود، تصریح کرد: شهرهای مانند شهرکرد، سامان، لردگان، بروجن، فارسان و غیره دارای بافت فرسوده هستند.

وی خطاب به وزیر نیرو، ادامه داد: امیدواریم وزیر نیرو بدور از فشارهای موجود و مسائل پوپولیستی در خصوص مسئله آب تصمیم گیری کنند؛ همچنین تذکر داده می شود اگر در خصوص صدور مجوز تونل گلاب توجه نشود از قالب های قانونی دیگر استفاده خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه تعهداتی در منطقه بیرگان وجود دارد که وزارت نیرو فراموش کرده آنها را اجرایی کند و این امر برای مردم آسیب زا شده است، اظهار کرد: همچنین باید اذعان کرد تعطیلی ۳۳ طرح حاشیه زاینده رود یک حق الناس است؛ وزیر نیرو باید توجه داشته باشد که حق آبه های مردم در جدول منابع و مصارف موضوعات قابل چشم پوشی نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه چندی پیش به وزیر آموزش و پرورش تذکر داده که مورد گلایه افراد قرار گرفته است، گفت: باید یادآور شد این تذکر به معنای چشم پوشی بر فعالیت های ارزشمند این وزارتخانه نیست اما آسیبی که در خصوص وجود برخی از مدیران ناکارآمد به قوت خودش باقی است از این رو تقاضا می شود این موضوع با دقت نظر رفع شود.

نوریان با اشاره به اینکه هم اکنون در شرایطی هستیم که کشور با مسائل متعددی روبرو است و بیش از هر زمان دیگری نیاز به وحدت و همدلی وجود دارد، افزود: کاهش نرخ ارز و کنترل التهابات اقتصادی آرامش نسبی به جامعه داده است از این رو اجرای سیاست های مناسب ضرورت دارد زیرا مردم از دولت انتظارات زیاید دارند.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زمینه های ضعف داخلی باید از سوی دولت شناسایی شود و برای رفع آنها نیز برنامه ریزی صحیحی صورت بگیرد، تصریح کرد: همچنین باید زمینه های همپوشانی سیاست داخلی و خارجی ضرورتی انکار ناپذیر است زیرا امروزه شرایط خاصی در منطقه وجود دارد؛ در واقع جریان مقاوت به حدی از قدرت دست یافته که با قدرت و اقتدار به سیاست های رژیم صهیونیستی پاسخ می دهد.

وی با تاکید بر اینکه برخی از معضلات داخلی وجود دارد که نمی توان آنها را انکار کرد، ادامه داد: در واقع مشکل پولشویی را نمی‌توان انکار کرد و این امر درحالیست که در خصوص تصویب قانون پولشویی اقدام جدی شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار کرد: میلیاردها تومان پول کثیف ناشی از تجارت مواد مخدر را نمی‌توان انکار کرد؛ از این رو خواهش می شود موضوعی که برای اقتصاد کشور ضرورت دارد را انکار نکنیم بلکه از بودنش ناراحت شویم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: آیا همکاری و تعامل قوا و همپوشانی مجلس و دولت و قوه قضائیه نباید معضل پولشویی را حل کنند؟.

نوریان با اشاره به فعالیت موسسات غیرمجاز، افزود: فعالیت این موسسات به اعتبار دولت لطمه زد و موجب بی اعتمادی افکار عمومی شد؛ آیا جراحی این موضوع ضرورت ندارد؟.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تصویب قانون پولشویی بیانگر وجود این معضل بوده است، تصریح کرد: بر این اساس درخواست می شود افراد این موضوع را دستمایه دیدگاه های جناحی نکنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص موضوع  قانون بازنشستگی، اظهار کرد: بازنشستگان و ریش سفیدان زحمت زیادی کشیده اند از این رو درخواست می شود با جابجا شدن زمینه حضور جوانان را فراهم کنند زیرا نشاط جوانان برای شرایط کنونی کشور مناسب است./

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز