خبرگزاری کار ایران

ژاپن به زودی خرید نفت خام ایران را متوقف می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۹۲۴۹۱

وزیر اقتصاد و تجارت ژاپن، گفت: شرکت‌های پالایشگاهی می‌خواهند تمام معاملات با ایران را تا پایان آوریل به صورت کامل حذف کنند.

به گزارش ایلنا، اویل پرایس پیش‌بینی کرد حتی اگر پالایشگاه‌های نفتی به دلیل معافیت‌های دولت آمریکا بتوانند از نفت خام ایران استفاده کنند، تعدادی از پالایشگاه‌های ژاپن به دنبال کاهش نقل و انتقالات نفتی با ایران هستند.

نویسنده این گزارش در ادامه نوشت: ژاپن یکی از هشت مشتری نفتی ایرانی بود که معافیت‌های آمریکا شامل حالش شده شده بود تا واردات نفت ایران را تا ۱۸۰ روز پس از ۵ نوامبر، روزی که ایالات متحده مجددا تحریم‌های مربوط به نفت، حمل و نقل، بانکداری و صنایع بیمه  را علیه ایران اعمال کرد، ادامه دهد.

«هیروشیکو سگو» وزیر اقتصاد و تجارت ژاپن، گفت که پس از آنکه معافیت‌های آمریکا اعلام شد، شرکت‌های ژاپنی درپی بازگرداندن واردات نفتی از ایران هستند.

وی گفت: شرکت‌های پالایشگاهی می‌خواهند تمام معاملات با ایران را تا پایان آوریل به صورت کامل حذف کنند.  علاوه بر آن، در آن زمان، نظارت ایالات متحده بر تخلفات بیشتر خواهد شد و ممکن است این معافیت‌ها لغو شود.

وزیر اقتصاد ژاپن اضافه کرد: شرکت‌های ژاپنی به دنبال جایگزین برای نفت ایران هستند.

پیش از آغاز تحریم‌ها، واردات ژاپن از ایران بین ژانویه و سپتامبر به میزان ۱۶۴ هزار و ۹۰۰ بشکه در روز و در مجموع معادل۵ درصد کل واردات نفت ژاپن، بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز