خبرگزاری کار ایران

بازار جهانی نفت در سال ۲۰۱۹ با افزایش تقاضا مواجه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۹۳۴

آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی کرد بازار جهانی نفت در سال ۲۰۱۹ با افزایش تقاضا مواجه شود.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، آژانس بین‌المللی انرژی امروز –چهارشنبه- اعلام کرده است که در سال ۲۰۱۹ با تقاضای بی‌وقفه برای تولید نفت مواجه خواهیم بود.

بنابر این گزارش در نیمه اول سال ۲۰۱۹، با توجه به تولید اعضای غیراوپک و تقاضای جهانی، تولید نفت با  افزایش ۲ میلیارد بشکه در روز مواجه می شود.

خروجی انرژی در سراسر جهان از اواسط سال جاری افزایش یافته است، در حالی که اختلاف‌های  تجاری بین ایالات متحده و چین رشد اقتصادی جهانی را تهدید می‌کند.

روز چهارشنبه سه منبع آگاه به خبرگزاری رویترز گفتند که اوپک و شرکای آن در حال مذاکره درباره موضوع پیشنهاد کاهش تولید نفت به میزان ۱.۴ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۹ هستند تا از این طریق از افزایش بیش حد قیمت‌ها جلوگیری کنند.

آژانس بین المللی انرژی گفت که از اوایل ماه اکتبر، قیمت نفت به ۷۰ دلار به ازای هر بشکه رسید که ممکن است تقاضا را تا حد زیادی در مقدار ثابتی حفظ کند.

این سازمان پیش‌بینی خود را برای رشد صادرات نفت از کشورهای خارج از اوپک به ۲.۴ میلیون بشکه در روز در سال جاری و ۱.۹ میلیون بشکه در روز در مقایسه با برآورد پیشین خود ۲.۲ میلیون بشکه در روز و ۱.۸ میلیون بشکه در روزبوده است را  افزایش داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز