خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی:

قاضی توصیه‌پذیر به درد جامعه اسلامی نمی‌خورد/ وکلا در فرهنگ‌سازی و موضوعات بین‌المللی موضع‌گیری‌ داشته باشند

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۹۰۴

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: دستگاه قضایی موثر است که در آن استقلال وکلا حفظ شود قاضی توصیه‌پذیر به درد جامعه اسلامی نمی‌خورد باید به این فکر باشیم که وکیل هم تمام هم و غمش احقاق حق باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام مظفری رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی در سی یکمین همایش اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران در تبریز  گفت: یکی از نکاتی که به آن توجه می‌شود و به حق است، استقلال وکیل در امر وکالت است. همانطورکه استقلال برای قاضی لازم و ضروری است، برای وکیل هم مهم است. استقلال شرط کافی نیست، وکیل در مقام وکالت باید در حد و حدود نیازمندی‌ها حرکت کند و استقلال‌طلبی او را منحصر بر فضای فیزیکی دادگاه نکند.

وی افزود: امروز وکلا می‌توانند در حوزه‌های مختلف کمک کنند، در فرهنگ‌سازی و موضوعات بین‌المللی می‌توانند موضع‌گیری‌های خوبی داشته باشند. امروز از مجموع پرونده‌هایی که به سیستم قضایی وارد می‌شود شاید سهم قوه قضائیه در افزایش و کثرت پرونده‌ها شاید حدود ۲۰ درصد باشد اما ۸۰ درصد دیگر توسط کجا تحمیل دستگاه قضایی می‌شود؟

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: یک بخش مربوط به فرهنگ‌سازی است که مردم هزینه‌ای که برای برای مراجعه به دادگاه می‌کنند را متوجه شوند ما باید این نگاه را ایجاد کنیم و قبل از پرداخت هزینه‌های زیاد پیشگیری کنیم. باور کنید طبق نظر کارشناسان هزینه پیشگیری در این حوزه کمتر از حوزه درمان است.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد پرونده‌ها برمی‌گردد به اختلافات ملکی و مالی مردم و این با فرهنگ‌سازی و مراجعه به وکیل و حقوقدانان حل می‌شود، یادآور شد: ما این طرح را در آذربایجان شرقی شروع کردیم. ۳هزار نفر را آموزش دادیم از مردم خواستیم برای انجام معاملات به اینجا مراجعه کنند و مراجع به استعلامات آنها پاسخ دهند.

حجت‌الاسلام مظفری تاکید کرد: انتظار از جامعه وکالت و قضاوت موضع‌گیری انقلابی در موضوعات مختلف است. کشور و نظام جمهوری اسلامی با مشکلات زیاد خارجی روبرو است یکی از رسالت‌های بزرگ کانون وکلا در همین موضوع است و باید موضع‌گیری کنند دستگاه قضایی موثر است که در آن استقلال وکلا حفظ شود قاضی توصیه‌پذیر به درد جامعه اسلامی نمی‌خورد باید به این فکر باشیم که وکیل  هم تمام هم و غمش احقاق حق باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز