خبرگزاری کار ایران

سردار حاجی‌زاده:

شکست دشمن، همت جمعی را می‌طلبد/ دلیل مشکلات صنعت و خودروسازی وابستگی است

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۸۵۳

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به اینکه اگر قرار بود تهرانی مقدم‌ها با ناملایمات کنار بکشند هرگز پیشرفت‌های غرورانگیز دفاعی امروز اتفاق نمی‌افتاد، تاکید کرد: اقتدار موشکی ایران حاصل ایستادگی جوانان انقلاب است.

به گزارش ایلنا، سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده صبح امروز در اجلاسیه دانشجویی کنگره ملی سه‌ هزار شهید استان قزوین با گرامیداشت مقام شامخ شهدا و قدردانی از برگزارکنندگان کنگره سه هزار شهید استان قزوین گفت: بدون شک امروز یکی از مهمترین اقداماتی که می‌تواند روحیه معنوی جامعه را احیا کند، برگزاری همچنین مراسم‌هایی است، حدود ۳۰۰ هزار شهید سرمایه بزرگی در این مسیر است.

وی با بیان اینکه میزبان اصلی این کنگره دانشجویان و اساتید عزیز هستند و مهمترین مسئله در این جلسه تبیین وظیفه هر یک از نخبگان است، اظهار داشت: ما در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی هستیم. در چهار دهه گذشته دشمنی‌ها همچنان ادامه داشته ولی با یک نگاه گذرا متوجه می‌شویم در دهه اول انقلاب ملت بیشترین فشارهای ممکن را تحمل کردند، به این دلیل که انقلاب یک نهال کوچک و آسیب‌پذیر بود و در مقابل  دشمن در اوج قدرت قرار داشت.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران ادامه داد: در این دوره ۱۰ساله که جنگ تحمیلی را نیز گذراندیم، ملت ایران حدود ۲۰۰ هزار شهید تقدیم انقلاب کرد؛ در واقع به‌ازای هر سال ۲۰ هزار شهید دادیم، اما امروز به این شکل نیست. در آن سال‌ها هسته اول مقاومت که از جوانان آن زمان تشکیل شده بود، رسالت خود را به‌نحو احسن انجام دادند. آنها تدابیر و خواسته‌های امام خمینی(ره) را عمل کردند و پشت سر ایشان ایستادند و فشارهای شدید را تحمل کردند.

حاجی‌زاده در ادامه با بیان اینکه عده‌ای از همان نسل اول انقلاب در پایان جنگ تحمیلی نیز راه خود را ادامه دادند، تصریح کرد: شهید تهرانی‌مقدم از آن دانشمندانی بود که با ایستادگی، محدودیت‌های نظامی را مرتفع کرد و امروز الحمدلله به خودکفایی رسیده‌ایم. حال پس از عبور نسل اول انقلاب از موانع، امروز نوبت نسل‌های بعدی انقلاب است که از موانع عمده‌ای از جنس عملیات روانی عبور کنند.

وی با تأکید بر قدرت بازدارندگی و اقتدار دفاعی جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: در حوزه‌های دفاعی و نظامی قدرت اول منطقه و در برخی حوزه‌ها نیز  در زمره کشورهای برتر دنیا هستیم که دیگران با فاصله زیادی بعد  از ما قرار دارند. امروز ما سبدی از پیشرفت‌های موشکی را داریم. این موشک‌های ما در سه سطح کوتاه، میان و بلند‌برد با انواع سوخت جامد و مایع در انواع بالستیک، زمین به زمین وغیره در مقیاس انبوه وجود دارند و اینها حاصل ایستادگی جوانان انقلاب است تا امروز توانسته‌ایم به قدرت تبدیل شویم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران افزود: در حوزه پهپادی با فاصله بسیار زیادی از قدرت‌های طراز اول دنیا قرار داریم. در پهپاد بمب‌افکن که توانایی بمباران اهداف و بازگشت به مبدأ را دارد، در واقع یک ایده ایرانی بوده که امروز به‌ طور انبوه در یگان‌های کشور وجود دارند.

حاجی‌زاده با اشاره به فهرستی از سایر توانمندی‌های هوافضای سپاه ابراز داشت: امروز در زمینه رادار نیز بسیار پیشرفت داشته‌ایم، محصولات نظامی ما در بازار‌های جهان، گاهی تا یک‌سوم قیمت‌های جهانی با کیفیت بالا قابل رقابت است، اما همان‌طور که در زمان جنگ کشور ما اجازه واردات سلاح را نداشت امروز نیز در مورد صادرات دچار چنین وضعیتی هستیم.

وی با اشاره به رزمایش اخیر مشترک پدافند هوایی سپاه و ارتش بیان کرد: در گزارشی به استحضار فرماندهی معظم کل قوا رساندیم که همه رادارها و سامانه‌های کنترل فرماندهی و موشکی همه ایرانی بوده و اهداف مورد‌ نظر با سامانه‌های داخلی مورد هدف قرار گرفته است. 

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران به کمبودهای بخش صنعت و خودروسازی اشاره کرد و یادآور شد: دلیل این مشکلات وابستگی است که در حوزه نظامی به این شکل نیست.

حاجی‌زاده با بیان اینکه عربستان که فتنه‌گر منطقه است با صرف میلیاردها دلار بعد از آمریکا و چین سومین بودجه نظامی جهان را دارد، عنوان کرد: حال آیا این برای سعودی‌ها قدرت ایجاد کرده است؟ آیا آمریکا به سعودی‌ها نگفت "اگر از شما حمایت نکنیم ایران در عرض سه هفته شما را شکست می‌دهد."؟

وی با تأکید بر ایستادگی برابر ناملایمات گفت: در این شرایط اگر قرار بود تهرانی‌مقدم‌ها با ناملایمات کنار می‌کشیدند هرگز نباید این پیشرفت‌‌‌های غرورانگیز و افتخارآفرین اتفاق می‌افتاد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران با تاکید بر لزوم حمایت از دولت اظهار داشت: اگر بخواهیم در همه حوزه‌ها دشمن را شکست دهیم همت جمعی را می‌طلبد و بنابراین باید در حوزه‌های اقتصادی نیز با حمایت از دولت از موانع عبور کنیم.

حاجی‌زاده با مقایسه دوران جنگ تحمیلی تصریح کرد: آن روزها خرازی‌ها‌، باکری‌ها، زین‌الدین‌ها فرمانده و پیشقدم بودند و امروز نیز تصمیم‌گیرندگان اقتصادی کشور با همین روحیه مشکلات را حل کنند و در مسیر عبور از موانع، مسئولان نیز باید با مردم همگام باشند.

وی با تأکید بر دروغگویی آمریکایی‌ها در همه زمینه‌ها خاطرنشان کرد: ما امروز در مقابل چشمان آنها و متحدانش عملیات انجام می‌دهیم. به‌جای فرستادن جنگنده به محل عملیات، تنها با شلیک موشک، از فاصله ۷۰۰ کیلومتری اتاق جلسات فرماندهان داعش را با دقت هدف می‌گیریم، اما باز هم دشمنان با وقاحت ایجاد تردید می‌کنند. در عملیات دیگری در قلعه محل حضور تروریست‌های دموکرات‌، دو اتاق محل جلسه آن‌ها را هدف می‌گیریم که در آن جلسه نمایندگان سعودی و رژیم صهیونیستی نیز حضور داشتند و به درک واصل شدند. همه این‌ها اشراف کامل اطلاعاتی و اوج قدرت و توانمندی نظامی ما را نشان می‌دهد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران با اشاره به اینکه خوشحالی ملت ایران، رهبری را هم خوشحال می‌کند، ابراز داشت: ان‌‌‌شاءلله روزبه‌‌‌روز قدرتمندتر می‌شویم و مشکلات کشور نیز در تمام حوزه‌ها برطرف شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز