خبرگزاری کار ایران

سردار حاجی‌زاده:

طرح‌های جدید موشکی بومی و داخلی است و نه کپی/ توسعه موشکی چند برابر شده است

asdasd
کد خبر : ۵۳۹۸۲۹

فرمانده نیروی هواوفضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه امروز در حوزه موشکی کاملا خودکفا هستیم، تاکید کرد: توسعه موشکی بعد از انتقادات نامشروع مقامات آمریکایی چند برابر شده و سرعت گرفته است.

به گزارش ایلنا، سردار حاجی‌زاده در مراسمی که در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری کشور به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، با بیان اینکه طرح‌های جدید موشکی نیز طرح‌های بومی و داخلی است و نه کپی، گفت: مواد و قطعات موشک‌های ما از خارج نمی‌آید و داخلی است و هر طرحی را که نیروهای ما اراده کنند، انجام می‌دهند. 

وی افزود: در حوزه پدافندی نیز خودکفا شده‌ایم و رادارها و سامانه‌های زمین به هوای ما کاملا بومی است. 

فرمانده هواوفضای سپاه با بیان اینکه امروزه هواپیماهای بدون سرنشین ما در طراز جهانی قرار دارد، اظهار داشت: در بمب‌های هوشند و در فناوری‌های نیروهای دریایی و زمینی نیز پیشرفت‌های خوبی حاصل شده است.

حاجی‌زاده با بیان اینکه فناوری‌ها در حوزه‌های نظامی در برخی بخش‌ها، صدها و در برخی موارد هزاران برابر نسبت به بخش‌های غیرنظامی پیچیدگی بیشتری دارد، تصریح کرد: خوشبختانه ما به این توانمندی‌ها رسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه معمولا فناوری‌های نو و جدید ابتدا در بخش‌های نظامی به وجود می‌آمد و سرریز آن به بخش‌های غیر نظامی سرایت می‌کند، خاطرنشان کرد: ما بارها اعلام کرده‌ایم که در جاهایی که دولت و وزارتخانه‌ها مشکل دارند آماده ورود هستیم. 

این فرمانده عالی سپاه با اشاره به تجربیات خوب سپاه در عرصه سازندگی، مهندسی، سدسازی و تونل‌سازی ابراز داشت: در سایر حوزه‌ها ما را امتحان کنند ما آماده هستیم از این بخش‌ها نیز عبور کنیم. 

حاجی‌زاده با اشاره به سخنان اخیر مقامات آمریکایی درباره فعالیتهای موشکی کشورمان بیان کرد: آنها غلط کردند و بدانند که توسعه موشکی بعد از انتقادات نامشروع آنها چند برابر شده و سرعت گرفته است. 

وی افزود: ما نه تنها نباید تهدید شویم بلکه فکر اینکه طرح و برنامه‌ای علیه ما در مخیله دشمن نیز بگنجد، نباید باشد و ما با توسعه این فعالیت‌ها باید کشور را بیمه کنیم تا امنیت مردم تضمین شود.

فرمانده هواوفضای سپاه با اشاره به شعار موشک جواب موشک مردم در زمان دفاع مقدس یادآور شد: در آن موقع گاهی اوقات کل موجودی موشک ما تنها سه فروند بود و ما نمی‌توانسیتم این را به مردم بگوییم.

حاجی‌زاده تاکید کرد: اگر الان اتفاقی بیفتد یا تهدید بشویم یا طرح حمله آنها در دستور قرار گیرد، اگر نتوانیم جواب دشمن را بدهیم خجل می‌شویم پس باید کار  و پیشرفت کنیم و این کار را می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز