خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و‌گو با ایلنا مطرح شد؛‌

۴ معیار نماینده اصفهان برای انتخاب جایگزین مهرعلیزاده/ حداقل ۲ سال طول می‌کشد استاندار غیربومی اسم شهرهای استان را یاد بگیرد

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۷۲۸

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتقاد من این است که برای جلوگیری از تداخل در امور قوای مقننه و مجریه، مجلس نباید روی افراد دست بگذارد بلکه تنها باید ملاک و معیار خود را مشخص کند.

حیدرعلی عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در پاسخ به سوالی در خصوص گزینه‌های مطرح شده برای جایگزینی محسن مهرعلیزاده استاندار بازنشسته استان اصفهان گفت: در جریان هستم که فعالیت‌های پراکنده‌ای برای معرفی جایگزین به وزارت کشور صورت گرفته و صحبت‌هایی شده است اما اعتقاد من این است که برای جلوگیری از تداخل در امور قوای مقننه و مجریه، مجلس نباید روی افراد دست بگذارد بلکه تنها باید ملاک و معیار خود را مشخص کند.

وی ادامه داد: در همین چهارچوب، بنده چهار معیار برای انتخاب استاندار را مطرح می‌کنم که نخستین و مهمترین معیار، انتخاب استاندار بومی است. ما معتقد هستیم استان اصفهان به دلیل گسترده بودن و شرایط ویژه باید نسخه‌ای متفاوت از سایر استان‌ها داشته باشد. گزینه غیربومی حداقل دوسال زمان احتیاج دارد تا اسم شهرهای استان را یاد بگیرد.

نماینده اصفهان افزود: اصفهان استانی مدیرپرور است و به همین دلیل هم اعتقاد داریم گزینه‌های بومی مناسبی برای تصدی پست استانداری وجود دارند که استان را هم می‌شناسند. 

عابدی ادامه داد: ملاک دوم ما هم برای انتخاب استاندار، حامی دولت بودن است؛ نمی‌شود کسی به عنوان استاندار انتخاب شود که تا دیروز مخالف دولت بوده و امروز خود را حامی جلوه می‌دهد. این فرد اگر با تیمی مخالف سیاست‌های دولت وارد استان شود موجب ایجاد تضادهایی می‌شود که اصفهان را از تعاملات و امتیازگیری‌ها دور نگه می‌دارد. 

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی در خصوص چهارمین ملاک انتهاب استاندار هم گفت: مساله بعدی سابقه مدیریتی فرد است که باید سابقه درخشانی داشته باشد. همچنین استاندار باید از بدنه وزارت کشور انتخاب شود. کسی که یک روز سابقه کار در وزارت کشور را ندارد کنش‌ها و روابط این وزارت‌خانه را هم نمی‌شناسد. 

وی افزود: آخرین معیار هم این است که استاندار منتخب باید مورد قبول فعالان و روسای ستادهای تبلیغاتی آقای روحانی در استان باشد. افرادی برای انتخاب آقای روحانی تلاش کرده‌اند که امروز حق خود می‌دانند حداقل استاندار اصفهان مورد قبولشان باشد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز