خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور خبر داد:

افزایش ۴۵ درصدی آمار زائران خارجی در اربعین امسال

asdasd
کد خبر : ۶۸۸۸۱۹

وزیر کشور گفت: در مراسم اربعین امسال آمار زائران خارجی ۴۵ درصد افزایش پیدا کرده بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رحمانی فضلی در نشست خبری ستاد اربعین گفت: درباره مسئله اربعین نمی‌توانیم آنچنان که باید کارهای انجام شده را منعکس کنیم چرا که موضوع اربعین با مجموع تلاش‌هایی در ایران و عراق برگزار می‌شود و هرکدام از ما تنها بعدی از آن را می‌بینیم.

وی افزود: به همین دلیل مردم هم خیلی متوجه تلاش های انجام شده برای برگزاری این رویداد نمی‌شوند. ولی اینکه ما ظرف مدت 20 روز می‌توانیم سفر بیش از 2 میلیون نفر به خارج از کشور را تنظیم کنیم کار بزرگی است که برای آن تلاش‌های زیادی انجام شده و اگر مردم در جریان آن قرار بگیرند خیلی خوب است.

وی ادامه داد: چهارمین سال متوالی بوده که مراسم اربعین به این شکل انجام می شود. در تمام حوزه‌ها از جمله امنیت، زیرساخت، خدمات فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و... نسبت به سال های قبل پیشرفت داشتیم و کارهای بزرگی را انجام دادیم. اما علاوه بر تمام این پیشرفت‌ها باید مسیر پیش‌رو را طوری تنظیم کنیم که مردم هم در ایام عادی بتوانند زیارت کنند و هم در ایام اربعین با حجم بیشتر و به بهترین شکل به زیارت بروند. اگر همه پشت این کار بیایند حداقل سالی 700 تا 800 هزار نفر به زائران اربعین اضافه می‌شود که به شدت اهمیت دارد و باعث وحدت بیشتر و پیوند دل ها بین همگان می‌شود.

رحمانی‌فضلی در ادامه گفت: در مراسم اربعین امسال آمار زائران خارجی 45 درصد افزایش پیدا کرده بود.

وزیر کشور افزود: این موضوع نشان می‌دهد که مردم دنیا تشنه معنویت هستند، انسان به دنبال جاودانگی است و آن را در کشف حقیقت‌طلبی می‌بیند و ما در حال حاضر با رویداد اربعین منادی این طریق هستیم.

وی ادامه داد: خیلی مهم است که یک جریان مذهبی اصیل که بشر را به سوی حقیقت سوق می‌دهد جریان داشته باشد. این حرکت یک حرکت جهانی است که از اهمیت زیادی برخوردار بوده و ما نباید درگیر مسائل کوچک همچون مشکلات حمل و نقل، ارز و... شویم و باید مشکلات را حل کنیم. باید برای هرکدام از مسائل اربعین پروتکل داشته باشیم و ضعف‌های امسال را برای سال بعد برطرف کنیم.

رحمانی‌فضلی در ادامه صحبت‌هایش گفت: در حال حاضر دنیا کوچک شده است. تصاویری که در رسانه‌ها و فضای مجازی از مراسم اربعین ارسال می‌شود توسط افراد زیادی در جهان که به دنبال حقیقت هستند دیده می‌شود و تاثیر خود را می‌گذارد. ما اگر بتوانیم حقیقت اسلام که زندگی ائمه است را نشان دهیم همه به سمت آن جلب می‌شوند چون هرچه که در آن است خوبی است.

وی افزود: در حال حاضر چشمه جوشانی همچون محرم و اربعین که برای ما همیشه بوده برای جهانیان نیز پیدا شده و هر ساله باید ناب‌تر و بهتر برگزار شود. این رویداد جهانیان را به سوی خود جلب می کند و مقام معظم رهبری هم نسبت به برگزاری هرچه بهتر آن تاکید دارد.

وی ادامه داد: در روزهای گذشته بعضی از افراد مصاحبه‌هایی کرده‌اند که این مراسم چیست؟ اگر این افراد می‌خواهند بدانند این مراسم چیست بروند و زبان دشمنان ما را ببینند که همه آنها این مراسم را بایکوت کرده‌اند و آنهایی هم که به این مراسم پرداخته‌اند سعی کرده‌اند به ایرادات و مسائل حاشیه‌ای آن بپردازند. همچنین افراد دیگری در این مدت سعی داشتند با مقابل هم قرار دادن اربعین و حج شیعه و سنی را در مقابل هم قرار دهند.

وزیر کشور افزود: اصلاً اینطور نیست که ما بگوییم اربعین همانند حج است؛ حج واجب است و اربعین در دل حج اتفاق می افتد. این مسائل نشان می‌دهد که دشمنی‌ها با ما زیاد بوده و نگرانی از گسترش این اعتقاد در بین مردم جهان وجود دارد.

وزیر کشور گفت: مراسم اربعین امسال نسبت به سال قبل بهتر برگزار شد ولی باید باز هم بهتر شود. مراسم باید مردمی شود و کاروان‌ها از شهرهای مختلف راه بیفتند تا همانند مراسم حج کارهای اربعین توسط نماینده‌هایی پیگیری شود.

وی افزود: رئیس جمهور در هیات دولت دستور دادند که برای بهتر کردن زیرساخت‌های مراسم اربعین سه اقدام انجام گیرد که چهار بانده کردن مهران به نجف، ایجاد پل خرمشهر به بصره و همچنین حل روادید بین دو کشور ایران و عراق جزو آنها است.

رحمانی‌فضلی در پایان گفت: این سه دستور از دستورهای ماندگاری است که باقی می ماند و آیندگان از آن یاد می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز