خبرگزاری کار ایران

جابری انصاری مطرح کرد:

تلاش برای دستیابی به چارچوبی برای گفت‌وگوی ایران و روسیه درباره یمن در سفر به مسکو

asdasd
کد خبر : ۶۸۵۱۱۹

دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی تاکید کرد:‌ در این سفر تلاش شد به چارچوبی برای گفتگوی ایران و روسیه درباره یمن دست یابیم.

به گزارش ایلنا، حسین جابری انصاری که به منظور گفت‌وگو و تبادل نظر درخصوص آخرین تحولات منطقه به ویژه سوریه و یمن به مسکو سفر کرد و در چارچوب روند آستانه مذاکراتی با همتایان و مقامات روسیه و ترکیه داشت، درباره این سفر گفت: در این سفر تمرکز عمده مباحث بر تحولات سوریه، به ویژه در زمینه سیاسی و به طور خاص کمیته قانون اساسی این کشور بود.

وی با بیان اینکه آغاز به کار این کمیته با موانعی مواجه است، اظهار داشت: در مسکو درباره راه‌‌حل‌‌‌هایی برای باز کردن گره‌‌‌های موجود رایزنی کردیم.

دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی ادامه داد: درخصوص یمن نیز فرمتی با چهار کشور اروپایی و اتحادیه اروپا برای گفت‌وگو آغاز کرده‌‌ایم. هدف از این رایزنی‌‌‌ها یافتن راه‌‌‌‌حلی برای خروج یمن از بحران است، به نحوی که جنگ‌‌‌‌افروزان بتوانند از دریچه صلح، راهی برای خروج از بحرانی که خود آفریده‌‌‌اند، پیدا کنند. 

جابری انصاری با اشاره به سفر خود به مسکو تصریح کرد: در این سفر تلاش شد تا به قالبی برای گفت‌وگو درباره یمن بین ایران و روسیه نیز برسیم تا این حلقه‌‌‌ها مکمل همدیگر باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز