خبرگزاری کار ایران

جابری انصاری:

به نتیجه رسیدن دو سوم مسائل مرتبط با کمیته قانون اساسی سوریه/ نقش‌‌‌آفرینی ایران در روند ایجاد صلح برای سوریه مبتنی بر واقعیت‌ها است

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۷۲۰

دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی تاکید کرد: نقش‌‌‌آفرینی ایران در سوریه، در روند آستانه و در روند ایجاد صلح برای سوریه مبتنی بر واقعیت‌ها است و این واقعیت‌ها مورد توجه ترکیه و همه بازیگران دیگر است.

به گزارش ایلنا، حسین جابری‌انصاری پس از دیدار با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه به همراه مذاکره‌‌‌‌کنندگان ارشد روسیه و ترکیه در روند صلح آستانه، درباره این دیدار گفت: محور گفت‌وگوها در ارتباط با پیشبرد روند آستانه بوده است. از جمله موضوعات مهمی که در این گفت‌وگوها مطرح شد، گشایش در مسئله کمیته قانون اساسی سوریه بود که چند ماه است در دستورکار مذاکرات آستانه قرار دارد و گام‌های مهمی را برداشتیم.

وی ادامه داد: معتقدم دو سوم مسائل مرتبط با کمیته قانون اساسی اعم از ترکیب کمیته و آیین کار کمیته در این گفت‌وگوهای طولانی و مشورت‌هایی که بین سه کشور ضامن و نماینده سازمان ملل وجود داشته، به نتیجه رسیده و یک سوم راه باقیمانده را باید طی کنیم.

مذاکره‌‌کننده ارشد ایران در روند صلح آستانه با بیان اینکه در بخش مرتبط با جامعه مدنی این کمیته که الان در دستورکار است، اظهار داشت: در تلاشیم فرمول مناسبی را برای تعیین نمایندگان جامعه مدنی سوریه در این کمیته پیدا کنیم و راه‌حل‌هایی در این گفت‌وگوها مطرح شد. 

جابری‌ انصاری درباره نقش‌‌‌آفرینی ایران در سوریه تصریح کرد: نقش‌‌‌آفرینی ایران در سوریه، در روند آستانه و در روند ایجاد صلح برای سوریه مبتنی بر واقعیت‌ها است و این واقعیت‌ها مورد توجه ترکیه و همه بازیگران دیگر است.

وی اضافه کرد که موضع برخی کشورها مثل آمریکا که مواضع غیرمنطقی دارند از سوی بازیگران موثر در صحنه سوریه دنبال نخواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز