خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری لرستان:

باید دست مسئولان نالایق را از فسادهای مدیریتی کوتاه کرد

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۶۸۴

رئیس کل دادگستری لرستان تاکید کرد: سازمان بازرسی باید در رابطه با مسامحه دستگاه‌ها با تغییر کاربری اراضی مختلف گزارش خود را اعلام کند تا به این ترتیب دست مسئولین نالایق را از فسادهای مدیریتی کوتاه کرد.

به گزارش ایلنا، رییس کل دادگستری استان در جلسه حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی که در سالن جلسات دادگستری استان برگزار شد، ضمن تأکید بر استمرار برگزاری این جلسات گفت: سازمان بازرسی باید در رابطه با مسامحه دستگاه‌ها با تغییر کاربری اراضی مختلف گزارش خود را اعلام کند تا به این ترتیب دست مسئولین نالایق را از فسادهای مدیریتی کوتاه کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پدیده زمین‌خواری و تغییر کاربری اراضی استان نسبت به استان‌های دیگر کشور کمتر است، گفت: صاحبان اراضی تغییر کاربری یافته باید مورد پیگیری به‌موقع و قاطع قرار گیرند.

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: نباید به تغییراتی که در روستا برای رفع نیازهای روستاییان و جلوگیری از مهاجرت آن‌ها است، سخت گرفت.

نماینده عالی دستگاه قضایی در استان با اشاره به اینکه در تغییر کاربری‌های غیرمجاز مهم‌ترین مسئله بر هم خوردن برنامه‌ریزی‌های شهری و همچنین بافت‌های شهر و روستا است، افزود: تمامی تغییر کاربری‌هایی که از مجاری قانونی انجام می‌شود باید با برنامه‌ریزی دقیق و حساب‌شده باشد تا به محیط‌زیست و فضای زندگی جامعه در صدمه نزند.

بدری در ادامه به ساخت‌وسازها در مناطق گردشگری اشاره کرد و گفت: در مناطق گردشگری مانند آبشارها و دره‌ها باید ساخت‌وسازها از جمله ساخت مکان‌های توریستی با برنامه بوده و باید از سوء استفاده سود جویان جلوگیری شود.

وی با بیان این نکته که باید در همان مراحل اولیه از تغییر کاربری جلوگیری کرد، ادامه داد: باید جلسه‌ای با حضور بخشداران و دهیاران برگزار شود و تمام مسائل در این رابطه را به آن‌ها یادآوری نمود و همچنین عواقب کم‌کاری و عدم گزارش تغییر غیرمجاز کاربری اراضی را به آن‌ها گوشزد کرد.

رئیس شورای قضایی استان با تأکید بر افزایش نظارت‌ها خاطرنشان کرد: منبع اطلاعاتی باید در اختیار دستگاه‌های نظارتی بوده و راهکاری اتخاذ شود تا اطلاعات این دستگاه‌ها بروز باشد.

بدری با اشاره به اینکه امتیازات آب، برق و گاز نباید در اختیار ساخت‌وسازهای غیرمجاز قرار گیرد، گفت: باید با مدیرانی که این‌گونه تخلف‌ها را انجام می‌دهند برخورد قاطع شود.

وی در ادامه به نقش رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی اشاره کرد و گفت: امروز باید فرهنگ‌سازی در دستور کار همه دستگاه‌های رسانه‌ای و فرهنگی بخصوص صداوسیما باشد تا مردم با خطرات نابودی محیط‌زیست و نابودی جنگل‌ها، اراضی ملی و بافت شهری آشنا شوند.

رئیس‌کل دادگستری لرستان در پایان ضمن تأکید بر اینکه صداوسیما باید پیگیر شفافیت عملکرد دستگاه‌های اجرایی باشد تا این مسائل به مطالبه عمومی تبدیل شود، گفت: زمین‌هایی که برای ساخت و اماکن مختلف در شهرها به اشخاص با شرکت‌ها واگذار شده‌ است و هدف طرح برآورده نشده، باید قرارداد آن‌ها فسخ و هر چه زودتر تعیین تکلیف شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز