خبرگزاری کار ایران

در نشست سه‌جانبه بنیاد روسکی میر مطرح شد؛

تأکید سنایی بر اهمیت کریدور شمال - جنوب در همکاری‌های منطقه‌ای

asdasd
کد خبر : ۶۸۳۱۴۴

نمایندگان کشورهای ایران، روسیه و هند در نشست سه‌جانبه بنیاد روسکی میر به بررسی به بحث و تبادل نظر درخصوص تهدیدات جهان امروز و مشکلات همکاری‌های منطقه‌ای پرداختند.

به گزارش ایلنا، مهدی سنایی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه در آغاز این نشست گفت: مشارکت سه کشور در طرح‌های منطقه‌ای و توسعه همکاری‌ها در چارچوب دوجانبه و سه‌‌‌‌‌جانبه بیش از هر زمانی اهمیت یافته است.

وی ادامه داد: موضوعاتی همچون سازمان همکاری شانگهای، کریدور بین‌المللی شمال - جنوب و طرح انتقال گاز ایران به هند با مشارکت پاکستان و روسیه از طرح‌های منطقه‌ای مهم برای سه کشور است.

سفیر ایران در مسکو با بیان اینکه طرح‌هایی وجود دارد که سه کشور ایران، روسیه و هند در آن مشارکت دارند، اظهار داشت: دو اجلاس سران ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان در باکو و تهران برگزار شده که در آن کریدور بین‌المللی شمال - جنوب مورد بررسی قرار گرفته است. 

سنایی کریدور شمال - جنوب را برای ایران و روسیه مهم خواند و تصریح کرد: مطمئنم که مشارکت هند در این کریدور نیز برای دولت این کشور اهمیت فراوانی خواهد داشت.

وی به امضای موافقتنامه‌هایی بین ایران و روسیه در تسهیل صدور روادید اشاره و خاطرنشان کرد: چنین موافقتنامه‌هایی را هند در گذشته امضا کرده است. نشست سه‌‌‌‌جانبه می‌تواند فرصت مناسبی برای گفت‌وگو درباره همکاری‌های مشترک سه کشور در موضوعاتی همچون مبارزه با تروریسم، تبهکاری فراملی و قاچاق مواد مخدر از افغانستان باشد. 

محمدکاظم سجادپور، رئیس مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه هم در این نشست ابراز داشت: تجزیه و تحلیل جزو اصلی برای اقدام است و آنالیز بی‌‌کیفیت منجر به سیاست بد می‌‌‌شود. 

وی با بیان اینکه فضای این بحث غیررسمی است، بیان کرد: اهدافی که از برگزاری این نشست دنبال می‌‌‌‌‌شود، غیردیپلماتیک است.

این دیپلمات ارشد کشورمان همچنین به همکاری ایران و روسیه از جمله در مساله سوریه اشاره کرد و یادآور شد که این همکاری نتایج مطلوبی برای دو کشور داشته است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز