خبرگزاری کار ایران

بختیار در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

احتمال رای نیاوردن برخی از وزرا به دلیل عدم مشورت دولت با مجلس/ نباید با پیش داوری در مورد شریعتمداری تصمیم‌گیری کرد

asdasd
کد خبر : ۶۸۳۰۴۰

یک نماینده مجلس تاکید کرد: نباید با پیش داوری در مورد شریعتمداری وزیر پیشنهادی کار تصمیم‌گیری کرد. باید منتظر جلساتی باشیم که با ایشان برگزار می‌شود و برنامه‌هایش را ارائه می‌دهد.

علی بختیار نماینده گلپایگان و خوانسار و عضو کمیسیون انرژی مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به معرفی ۴ وزیر پیشنهادی دولت، گفت: انتظار می‌رفت قبل از اینکه نامه معرفی وزرای پیشنهادی به مجلس ارائه شود با نمایندگان ملت مشورت می‌شد. این رسم بود که رییس‌جمهور و دولت در رابطه با وزرای پیشنهادی با مجلس مشورت کنند و اگر این کار را می‌کردند زمینه‌ای ایجاد می‌شد و وزرا از قبل شناخته می‌شدند و مجلس نظرش را می‌داد.

وی ادمه داد: امروز نگران این هستم که تعدادی از وزرای پیشنهادی رای نیاورند و دلیل آن این است که تعامل دو سویه و گفت‌وگویی از قبل با مجلس انجام نشده است. این موضوع باعث می‌شود که جامعه و مردم احساس کنند که مجلس و دولت با هم تقابل دارند در صورتی که این باب تقابل نیست و ما به عنوان نمایندگان مردم مسئول هستیم وزیری را انتخاب کنیم که توانایی و تخصص لازم در حوزه‌ای که می‌خواهد سکانداری آن را برعهده بگیرد، داشته باشد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارایی آقای دژ پسند دارای تخصص در حوزه اقتصاد است و توانایی‌هایی در سازمان برنامه و بودجه از خودش نشان داده و زمانی معاون بودجه سازمان برنامه و بودجه بوده بنابراین توانایی اداره وزارت اقتصاد و دارایی را دارد.

بختیار ادامه داد: آقای رحمانی هم در حوزه وزارت، صنعت، معدن و تجارت هم به لحاظ تخصص و هم از این جهت که قائم مقام بوده، آشنایی کامل با مسائل حوزه صنعت و معدن دارد و می‌تواند این وزارتخانه را اداره کند.

وی یادآور شد: در رابطه با وزیر پیشنهادی راه باید ارزیابی و تحقیقات لازم انجام شود و سپس نتیجه‌گیری خواهیم کرد.

این عضو فراکسیون امید، در ادامه گفت: نباید با پیش داوری در مورد شریعتمداری تصمیم‌گیری کرد و باید منتظر جلساتی باشیم که با ایشان برگزار می‌شود و برنامه‌هایشان را ارائه می‌دهند. بعد از این نشست‌ها می‌توانیم به جمع‌بندی برسیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز