خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه»

ریش سفیدان قبایل با حضور در مراجع قضایی مشکلات جامعه را با ما در میان بگذارند

asdasd
کد خبر : ۶۸۱۹۸۹

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه بیان کرد: انقلاب اسلامی متکی و مستحکم به بنیان‌ها و حمایت‌های مردمی است ومهمترین نقطه اتکای نظام حاکمیتی جمهوری اسلامی ایران استفاده از ظرفیت های مردمی به عنوان مهمترین خصیصه نظام دینی مردم سالار است .

به گزارش ایلنا، محمد باقر الفت در نشست با معتمدان و ریش سفیدان و معتمدان با اشاره به اینکه بررسی سوابق در محاکم دادگستری نشان می‌دهد امنیت محقق نمی‌شود مگر اینکه از ظرفیت بزرگان استفاده و اعتبار و حرمت بزرگان و ریش سفیدان را در جامعه حفظ کنیم، گفت: ما از اعتبار بزرگان برای امنیت فرهنگی سیاسی اجتماعی و اقتصادی به نحو شایسته استفاده می‌کنیم و اگر قرار است با قاچاق مقابله شود بهترین سرپل معتمدان هستند 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه ادامه داد: قوه قضاییه حداقل از ۱۰ سال گذشته با اتخاذ سیاست‌های اجتماعی سعی کرده است تا رویکرد اجتماعی را سرفصل اقدامات خود قرار دهد و با ارتقای سرمایه‌های اجتماعی فعالیت خود را به طور مشارکتی در عرصه های مختلف قضایی و شبه قضایی اعمال کند

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی متکی و مستحکم به بنیان‌ها و حمایت‌های مردمی است، افزود: مهمترین نقطه اتکای نظام حاکمیتی جمهوری اسلامی ایران استفاده از ظرفیت های مردمی به عنوان مهمترین خصیصه نظام دینی مردم سالار است .

وی تاکید کرد:حاکمیت در اتخاذ سیاست های اجتماعی به طور جدی عدالت ترمیمی را جایگزین عدالت تکفیری کرده است به این معنا که از حقوق بزه دیده و بزهکار با اعتماد عمومی به معتمدان و ریش سفیدان قبایل و طوائف حمایت کنیم .

الفت گفت: بررسی سوابق در دادگستری و مراجع امنیتی نشان می‌دهد که برقراری امنیت در مناطقی که فرهنگ عشیره‌ای و قبیله‌ای حاکم است، محقق نمی‌شود مگر آنکه از ظرفیت سران و ریش سفیدان به نحو مطلوب استفاده کنیم .

وی با بیان اینکه هدایت گران واقعی عشایر و قبایل بزرگان عالم و فهیم آنان هستند، ادامه داد: حفظ آداب، رسوم و سنن در قبایل و عشایر یکی از وظایف حکومت و سران و بزرگان است چرا که این آموزه ها می تواند جامعه را از حربه های دشمن حفظ کند .

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه تاکید کرد:اگر قرار باشد با قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان و سوخت مقابله شود به طور قطع بهترین و مهمترین عامل جلوگیری از این موارد معتمدان هستند؛ چرا که اختیار حقیقی و بنیادی مردم در مناطق قبیله‌نشین در دست سران و ریش سفیدان آنهاست .

وی خاطر نشان کرد: وظیفه و کارآیی معتمدان تنها به این نیست که اختلافات طایفه‌ای را حل و فصل کنند بلکه وقتی قبیله‌ای بیشترین افراد تاثیرگذار در جامعه را پرورش داده باشد می‌توان به مفید بودن بزرگ این قبیله پی برد .

الفت تصریح کرد: ما از بزرگان و ریش سفیدان قبایل درخواست می‌کنیم تا با حضور در مراجع قضایی ما مشکلات جامعه را با ما در میان بگذارند .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز