خبرگزاری کار ایران

جلیلی:

فتنه زرد یعنی مسائل موهوم جای مسائل واقعی را بگیرد/ نمی‌توانیم از خطاها بگذریم

asdasd
کد خبر : ۶۸۱۹۶۰

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: باید در اقتصاد و سیاست و... بگوییم حق تفکر انقلابی در این ها چیست. تلاش دشمن این است که مردم را از رهپویی انقلاب منصرف کند چراکه اگر جریانی انقلابی است می تواند بن بست ها را برطرف کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سعید جلیلی در کنگره سراسری جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی که صبح امروز برگزار شد، اظهار کرد: یکی از موضوعات مهمی که چنین جمع‌هایی دارند دغدغه آنان است و غیر از این که چنین دغدغه‌هایی دارند موضوع مهم دیگر این است که به وظایف خود عمل کنیم. این اهمیت دارد که ما کارها را در زمان خود انجام دهیم و در هم‌اندیشی‌ها باید وظیفه خود را بهتر بشناسیم و آن را به موقع انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر ما چنین جلساتی می‌گذاریم و می‌بینیم نیروهای انقلابی جلسات و اردو برگزار می‌کنند این‌ها خوب است اما سوال این است که بعد از این همایش و اردو قرار است چه عملیاتی صورت بگیرد؟ همایش برای این است که عملیاتی انجام شود و عملیات کار فرهنگی است. اگر این همایش‌ها منجر به عملیاتی جدی نشود، فانتزی خواهد بود.

جلیلی با اشاره به بیان مقام معظم رهبری که گفته بودند ما خرمشهرها را در پیش داریم، عنوان کرد: اینکه این خرمشهرها چیست را باید فهرست کنیم. خیلی‌ها مطرح می‌کنند که ما باید به دلیل ضعف‌هایی که وجود دارد خودمان دست به کار شویم و کارهایی انجام دهیم که این تا حدی شاید خوب باشد اما مقام معظم رهبری به نکته‌ای اشاره کردند که ما به صورت موازی نمی‌توانیم کار کنیم. سیصد و هشتاد هزار میلیارد تومان بودجه در اختیار دولت است که کار انجام دهد. آقا گفتند باید روی کار متمرکز شد.

 نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به موضوع دولت سایه گفت: دولت سایه حزب و تشکیلات و سازماندهی نیست، بلکه یک گفتمان است و می‌تواند مربوط به هر کسی باشد و جزئیات آن این است که یک نیروی انقلابی نمی‌تواند نسبت به روند تحولات مملکت بی‌تفاوت باشد و این فعال بودن یعنی این روندهایی که در کشور وجود دارد اگر درست است باید تایید و پشتیبانی شود و حتی اگر رقیب ما دولتِ آقای روحانی هم این روندهای درست را انجام می‌دهد باید پشتیبانی کرد.

وی با بیان اینکه اینطور نیست که کار خوب وقتی خوب باشد که ما مسئولیت داشته باشیم، یادآور شد: فعالیت‌های خوب و موثر در سطح ملی و محلی باید انجام شود. کارهای عمرانی هم خوب است حتی اگر دولت آقای روحانی انجام می‌دهد. ما اگر برای انقلاب اسلامی بتوانیم کاری کنیم حتی باید یک روز زودتر انجام دهیم و به همین نسبت اگر جایی کار غلطی صورت می‌گیرد، باید کمک کنیم. اگر جایی خطایی است نمی‌توانیم از آن بگذریم.

جلیلی با اشاره به زمانی که برجام در کشور مطرح شد، ادامه داد: در آن زمان ما همین مطالبی که در کمیسیون‌ها مطرح می‌کردیم را به آقای روحانی هم گفتیم. اگر ما برخی کارها را انجام دهیم هزینه‌ها کم می‌شود. مقام معظم رهبری می‌گفت به آمریکا نمی‌توان اعتماد کرد و گفتند که من خوشبین نیستم و امروز همه به آن رسیده‌اند اما ما هزینه دادیم.

وی با بیان اینکه برخی کارها از اولویت خارج شده است، گفت: نمی‌توان همینطور نشست که بگویند سخت گرفته نشود. هرکس در حوزه تخصصی باید کار کند و امورات تقویت شود. حتی انسان در حد فردیت خود باید وظیفه خود را انجام دهد و این نیروها هرچه همکاری داشته باشند حتما خیلی بهتر است و می‌تواند کمک کند.

وی افزود: امروز اگر ما می‌گوییم این کارها کار درستی است باید در اقتصاد و سیاست و... بگوییم حق تفکر انقلابی در این‌ها چیست. تلاش دشمن این است که مردم را از رهپویی انقلاب منصرف کنند چراکه اگر جریانی انقلابی است می‌تواند بن‌بست‌ها را برطرف کند و ظرفیت‌های کشور را داشته باشد.امروز باید دید چه چیزهایی جزو مشکل و اولویت‌های ما است. مسائل جدی که مشکل مردم است باید حل شود.

جلیلی خاطرنشان کرد: بحث دیگر این است که ما باید در مباحث بانک و عدالت و مفاسد و شفافیت حرف‌های مشخصی داشته باشیم که بتوان مطالبه داشت تا مردم آن آثار را بچشند که این باور عمومی جامعه بشود. گفتمان غالب یعنی گفتمانی تحت عنوان باور عمومی در اذهان مردم ایجاد شود. بدتر از تحریم‌های فلج‌کننده تحلیل‌های فلج‌کننده است که می‌تواند فرصت‌ها را از دست بدهد.

وی افزود: بعضی اوقات فضایی شکل می‌گیرد که ما باید نقش خودمان را بیان کنیم که چه کارهایی درست و چه کارهایی غلط است. گاهی واقعیت غلط ترسیم می‌شود. باید این واقعیت‌ها نشان داده شود. در این چهل سال در مقابله با آمریکا چه کسی برنده شده است؟ تفکر انقلابی باعث این موفقیت‌ها شده است. زمانی توهم این بود که با یک لبخند منازعات حل شود و یک روز می‌گویند با یک اخم منازعات بیشتر نشود که هردو اشتباه است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر این که جنگ اقتصادی اقتضائات خودش را دارد، اظهار داشت: اگر شما ده پالایشگاه بسازید نه تنها محتاج فروش نفت نیستید بلکه می‌توانید نفت هم بخرید. حضرت آقا گفتند که نقدینگی باید کنترل و هدایت بشود. آیا نمی‌توان همین نقدینگی را برای نفت و مسکن هدایت کرد.

وی با بیان اینکه بنده با اصناف و اتاق بازرگانی دیدار داشتم تصریح کرد: اکثر این‌ها می‌گویند تحمیل مشکلات داخلی بیشتر از مشکلات خارجی است. این‌ها مسائلی لاینحل نیست. فتنه زرد یعنی مسائل موهوم جای مسائل واقعی را بگیرد. خواهش من این است که فضای واقعی رسانه‌ای را به عرصه موضوعات واقعی تبدیل کنیم تا امید لازم شکل بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز