خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی وزارت کشور خبر داد؛

نصب ۱۴۵ دستگاه دوربین نظارتی و پایش تصویری در مناطق مرزی تردد زوار / پیش‌بینی ۱۸۸۵ اتوبوس برای خدمت رسانی به زائران

asdasd
کد خبر : ۶۸۱۹۳۳

معاون عمرانی وزارت کشور گفت: تعداد گیت‌های گذرنامه در پایانه های مرزی به ۲۰۰ مورد افزایش یافته است تا بررسی گذرنامه زوار با سرعت بیشتری انجام بگیرد و مدت زمان انتظار بررسی گذرنامه ها کاهش یابد.

به گزارش ایلنا، مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی وزارت کشور و رئیس کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه در سال جاری برای ایجاد زیرساخت های زیربنایی و خدماتی اقدامات خوبی توسط دستگاه های اجرایی صورت گرفته است، از تخصیص ۱۶ میلیارد تومان به شهرهای واقع در مسیر مرز چذابه، شلمچه، مهران و خسروی در استانهای خوزستان، ایلام و کرمانشاه خبر داد.

وی با اعلام این خبر افزود: این اعتبار به جهت ایجاد زیرساخت های ماندگار و دائمی اعم از ساخت مجتمع های خدماتی و رفاهی و بهسازی معابر به منظور سهولت در تردد زائران و بهبود خدمات دهی به زوار تخصیص داده شده است.

رئیس کمیته زیرساخت ستاد اربعین حسینی با اشاره به تکمیل محوطه سازی و ورودی پایانه های مرزی مهران، چذابه و شلمچه تصریح کرد: تعداد گیت های گذرنامه در پایانه های مرزی به ۲۰۰ مورد افزایش یافته است تا بررسی گذرنامه زوار با سرعت بیشتری انجام بگیرد و مدت زمان انتظار بررسی گذرنامه ها کاهش یابد.

جمالی نژاد تامین امنیت و نظارت مستمر در پایانه های مرزی محل تردد زوار را مهم خواند و گفت:  تعداد ۱۴۵ دستگاه دوربین نظارتی و پایش تصویری در مناطق مرزی تردد زائرین نصب شده است که می تواند نقش مهمی در افزایش بهبود سطح کیفی امنیت مناطق مرزی داشته باشد.

وی همچنین از احداث ۱۳۶ کیلومتر راه جدید و ۲۰۷ کیلومتر انجام عملیات روکش آسفالت در مسیرهای منتهی به مناطق تردد زائران خبر داد.

معاون عمرانی وزارت کشور با بیان اینکه در بحث تامین پارکینگ پیش بینی و اقدامات مناسبی صورت گرفته است، افزود: حدود ۴۰۰ هکتار پارکینگ در مرزهای محل تردد زوار احداث شده که گنجایش پارک ۱۶۰ هزار خودرو را فراهم می کند همچنین با افزوده شدن پارکینگ های خصوصی این ظرفیت به ۲۰۰ هزار افزایش می یابد.

جمالی نژاد با بیان اینکه سیستم حمل و نقل ۳۷ شهرداری کشور برای خدمت رسانی به زائران بسیج شده اند، گفت: تعداد ۱۸۸۵ اتوبوس در داخل و خارج از مرزهای کشور جهت سرویس دهی به زوار پیش بنی شده است.

وی با بیان اینکه بار اصلی برگزاری مراسم اربعین حسینی بر دوش مردم است، یادآور شد: تمام دستگاه های اجرایی از هلال احمر، سپاه، نیروی انتظامی تا دولت تسهیل کننده و زمینه ساز برگزاری این مراسم هستند که از ماه ها قبل برنامه های لازم را انجام داده اند که مراسم اربعین سال جاری بهتر از سال گذشته برگزار شود تا شاهد رضایتمندی بیشتر مردم و زائرین باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز