خبرگزاری کار ایران

میرزایی‌نیکو در گفت‌و‌گو با ایلنا:

مخالفان FATF سعی نکنند با هوچی‌گری و فشار، نظر خود را تحمیل کنند

asdasd
کد خبر : ۶۸۱۸۳۰

عضو کمیسیون شوراها تاکید کرد: مخالفان FATF باید بگذارند مسائل تخصصی از راه خود عبور کند نه اینکه با هوچی‌گری و فشار، نظر خود را تحمیل کنند.

قاسم میرزایی‌نیکو در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به تلاش عده‌ای برای برگزاری تجمعاتی در مخالفت با پیوستن به FATF عنوان کرد: من که در کمیسیون ماده ۱۰ حضور دارم و تاجایی که می‌دانم مجوزی برای برگزاری چنین تجمعی صادر نشده است.

وی افزود: اگر تجمع در محل سر بسته باشد، نیاز به مجوز ندارد اما اگر در جای سر باز باشد، باید از وزارت کشور مجوز بگیرند، اگر این تجمع غیرقانونی باشد حتما با آن برخورد می‌شود.

عضو کمیسیون شوراها تاکید کرد: مخالفان باید بگذارند مسائل تخصصی از راه خود عبور کند نه اینکه با هوچی گری و فشار نظر خود را تحمیل کنند. البته رایج است که در همه کشورها با برگزاری تجمعاتی با موضوعات مختلف مخالفت می کنند اما باید اجازه دهند این موارد در محل‌های تخصصی که مجلس یکی از آنهاست، بررسی شود. البته اعضای شورای نگهبان هم افراد زبده‌ای هستند که قطعا با دقت این مساله را بررسی می‌کنند آیت الله جنتی هم امروز گفت طبق قانون CFT را می‌سنجیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این تجمعات برای تحت فشار قرار دادند نمایندگان مجلس و اعضای شورای نگهبان برگزار می‌شود، گفت: این مسائل روی مجلس تاثیری نداشته و ندارد، البته این اتفاقات توجه یک عده را جلب می‌کند اما اینطور نیست که رای نمایندگان را تغییر دهد، ساعت‌ها در مجلس روی این لوایح فکر و کار کارشناسی شده است و در کمیسیون‌های تخصصی مورد بررسی قرار گرفته و بارها در جلسات  به آن پرداخته شده است، فکر نمی کنم این فشارها روی اعضای شورای نگهبان هم تاثیرگذار باشد.

میرزایی‌نیکو در پاسخ به این سوال که علت برگزاری تجمعاتی که همچون تجمع فیضیه از دل آن برخی تندروی‌ها بیرون می‌آید، چیست، گفت: علت چنین مسائلی مرز قانونی را رعایت نکردن است، مثل وقتی که در اثر رعایت نکردن مرزهای قانونی عده‌ای به سفارت عربستان حمله کردند و هنوز کشور در حال پرداختن هزینه این تندروی است.

وی تاکید کرد: باید کاری کنیم همه به مرز قانون برگردند.

این نماینده مجلس دهم درباره اینکه آیا بررسی ایرادهای مجمح به لایحه پالرمو بعد از تعطیلات در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت، گفت: من امروز دستور کار هفته آینده را دیدم اتفاقا این مورد را در دستور سه روزه هفته آینده مجلس ندیدم البته شاید قراراست این لایحه ابتدا به کمیسیون مربوطه برود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز