خبرگزاری کار ایران

میرزایی‌نیکو در دانشگاه هنر:

اصلاحات یعنی منطق و اخلاق، در هر لباسی که باشد

asdasd
کد خبر : ۵۶۸۱۰۲

نماینده دماوند گفت: اصلاحات یعنی منطق و اخلاق و در هر لباسی که باشد یعنی شعر و شعور و فرآیند برجامی.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، قاسم میرزایی نیکو در مراسم بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه هنر گفت: به کجا رسیدیم که تا نام سید محمد خاتمی و مهندس موسوی را می‌بریم همه دست می‌زنند؟ البته ناامید نیستیم و امیدواریم که بتوانیم آنچه بایسته و شایسته است را توسط جنبش دانشجویی و با حق‌گویی و حق‌خواهی و آزادی ادامه دهیم.

وی بیان کرد: شما بچه‌های دهه ۷۰ و ۸۰ بچه‌های مجاز و نه حقیقت هستید و بنابراین از نظر اطلاعات سنتی شاید اطلاعات‌تان کم باشد اما بسیار باهوش و مهم‌تر از آن صادق هستید و نه تنها ثابت کردید که گول نمی‌خورید بلکه دلباخته افیون و دود و سود هم نمی‌شوید و این نسل نسل تلفیق است. نسل تلفیق سنت، مدرنیسم و پسامدرنیسم است.

نماینده مردم فیروزکوه و دماوند ادامه داد: در هنر مانند موسیقی نسل همایون شجریان و نسل استاد شجریان را داریم. نسل موسیقی پالت، عصر نو و در کنار آن حسین علیزاده و سراج‌ها را مشاهده می‌کنیم و نقاش‌های بزرگواری که میکلانژ مجسمه‌ساز و در کنار آن میرحسین موسوی معمار هفتاد و دو تن بهشت زهرا و زهرا رهنود بانوی خالق مجسمه مادر شاهد هستیم.

وی با اشاره به امور شهری گفت:‌ در آرمان‌شهرها شاهد شیخ شهید سهروردی و ابن خلدون و موج سید اصلاحات سید محمد خاتمی هستیم. نسل آرش و روزبهان همان نسل ایران و اسلام، صلح و نسل انقلاب و دموکراسی و نسل برجام و ضدبرجام است.

میرزایی نیکو در ادامه سخنرانی خود گفت: امروز در دانشکده همسایه خود هستم تا از آن روز بگویم و این سه شهید بزرگوار که یادشان گرامی است در آن کوران غبار فرا گرفته دوران ظلم کاری کردند که باعث شد نسل ما جنبش دانشجویی را همواره پاس بدارد.

وی تاکید کرد:‌ در سخت‌ترین دوران نکته‌ای کلیدی وجود دارد و آ‌ن این است که در هیچ دوره‌ای به انگلیس بدهکار نبودیم اگر وام گرفتیم اولین پرداخت را به انگلیسی‌ها داشتیم در عین حال که سفارت‌مان تعطیل بود، روابط صمیمانه برقرار بود و بزرگان آنجا درمان می‌شدند.

میرزایی نیکو با اشاره به خاستگاه دنیای مجازی اظهار داشت: تاریخچه امروز را با یک کلیک مطالعه می‌کنیم اما فرقی بین کتاب الکترونیک و سنتی نیست و همه چیز دیجیتالی شده و جنبش دانشجویی هم دیجیتالی است. بنابراین این گونه نیست که حتما باید فریاد بکشیم و داد بزنیم بلکه همین دنیای مجازی و مجموعه‌هایی که در دست داریم، بهترین فضا برای جنبش دانشجویی است.

نماینده مردم فیروزکوه و دماوند گفت: مرز ما هم باید غنی‌سازی شود و نه فقط سلاح ما. توان ما در خردجمعی است و مشی اصلاحات این بوده و است و شعاری بوده که تحکیم وحدت و انجمن اسلامی در روزهای گرم دوران دوم خرداد بارها بر آن تاکید کردند.

وی با بیان اینکه گفته می‌شد اصلاحات از خاتمی هم عبور خواهد کرد، گفت: اصلاحات یعنی دین رحمانی و یک پروسه و فرآیند است و با انتخابات فرق می‌کند، اصلاحات ایده و عمل است و فقط گفت‌وگو نمی‌کند و گفتمان دارد. یعنی تحمل مخالف و شعار سیدمحمد خاتمی را به یاد داریم که گفت معاند را به مخالف و مخالف را به موافق تبدیل می‌کنیم اما متاسفانه هر کسی نقد می‌کند، دشمن محسوب می‌شود.

میرزایی نیکو گفت: اصلاحات یعنی منطق و اخلاق و در هر لباسی که باشد یعنی شعر و شعور و فرآیند برجامی.

میرزایی نیکو ادامه داد: این شهر را می‌شود با دور برگردان احمدی‌نژاد و بلندمرتبه‌سازی پیشاپیش توسط قالیباف با ۳۰ هزار میلیارد بدهی و ۶۷ هزار پرسنل رسمی اداره کرد. در این وضعیت آن وقت لحن من و تو بوی نفت می‌گیرد و سفره‌ بوی یارانه و دست گدایی و خانه‌ای که حق توست می‌شود، مسکن مهر. به جای کارآفرینی آرزویت می‌شود استخدام، بیمه بازنشستگی و یا پول بلیت که بتوانی به دانشگاه بیایی و برگردی.

وی گفت: چه شده است که زبانت باید بله قربان‌گو باشد و انتقاد و اعتراض جایی ندارد و اگر بله قربان‌‌نگویی خس و خاشاک می‌شوی.

وی ادامه داد: منطق حسین می‌گوید اگر دین نداری آزاده باش و این مکتب خریدار ادب است و حر به خاطر ادب عاشق امام حسین می‌شود. بنابراین اصلاحات مکتب عشق و دوست و دوست داشتن است. برای حضرت علی (ع) فرق نمی‌کند برادرش عقیل هم باشد، حق دست درازی به بیت المال را ندارد. ملاک برتری، تقوا است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز