خبرگزاری کار ایران

پیرهادی در گفت‌وگو با ایلنا:

اگر جمنا «مانیفست نواصولگرایی» را نپذیرد، سرمایه اجتماعی‌ خود را از دست می‌دهد/ می‌خواهند ظرفیت قالیباف را از بین ببرند

asdasd
کد خبر : ۶۸۱۷۱۶

دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت گفت: اگر اصولگرایان(در جمنا) بخواهند در لاک قدیمی خودشان قائل به تغییر نباشند جامعه از آنها عبور خواهد کرد و سرمایه اجتماعی‌شان را که امروز دارند و سرمایه اجتماعی کمی هم نیست را از دست خواهند داد.

محسن پیرهادی دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره رونمایی از  مانیفست نواصولگرایی و ارتباط این مانیفست با سازوکار جمنا به عنوان شورای هم‌افزایی اصولگرایان به ویژه در آستانه انتخابات مجلس گفت: ضمن رونمایی از مانیفست نواصولگرایی با جمنا هماهنگ هستیم ولی  به فرایند آنها انتقاد داریم. ما به جمنا معتقدیم، در جلسات آنها شرکت می‌کنیم اما در عین حال به آنها انتقاد داریم.

وی گفت: جمنا باید اصلاح شود؛  فرایند عضوگیری و تصمیم‌گیری جمنا و همچنین فرایند انتخاب کسانی که می‌خواهند تصمیم بگیرند باید اصلاح شود. ارتباط جمنا با جوانان کم است. این باید تغییر کند. این اتقاقات بیافتد ما مخلص جمنا‌یی‌ها هم هستیم.

این فعال سیاسی اصولگرا در مورد اینکه آیا قرار است اصولگرایان حول محور نواصولگرایی در انتخابات ۹۸ متحد شوند؟ گفت: ما چنین توقعی نداریم ما می‌گوییم ما یک مانیفستی دادیم که می‌گوییم راهگشا است. دوستان جمنا و سایر احزاب اصولگرا باید این مانیفست را بررسی کنند و ایرادات آن را به ما بگویند. حتی ممکن است مانیفست بهتری ارائه کنند.

پیرهادی گفت: ما گفتیم این مانیفست نسخه نجات است. دوستان اصولگرا و جمنایی‌ها باید این را بپذیرند. اگر بخواهند در لاک قدیمی خودشان قائل به تغییر نباشند جامعه از آنها عبور خواهد کرد و سرمایه اجتماعی‌شان را که امروز دارند و سرمایه اجتماعی کمی هم نیست را از دست خواهند داد. من فکر می‌کنم پذیرفته‌اند ولی باید شجاعت آن را داشته باشند که اعلام کنند و برای اصلاح همت کنند.

وی در مورد مخالفت صریح برخی جریان‌های اصولگرا با مانیفست پیشنهادی قالیباف که تحت عنوان مانیفست نواصولگرایی رونمایی شده است، گفت: من قائل نیستم که جریان‌ها با این مانیفست مخالف هستند. انتقادی که برخی دوستان اصولگرا داشتند این بود که در مورد مانیفست چیزی نگفته‌اید و جزئیات آن مشخص نیست. حالا ما توضیح دادیم. باید از این به بعد ببینیم چه می‌گویند. البته همه ما آدم‌ها از تغییر گریزان هستیم و سخت‌مان است و سعی می‌کنیم وضع موجود را حفظ کنیم. آقایان باید بپذیرند که باید تغییر در وضع موجود داشته باشیم.

دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت در مورد اینکه آیا مخالفت‌ها با نواصولگرایی ارتباطی به مخالفت با شخص قالیباف داشته یا خیر؟  گفت : من اینطور فکر نمی‌کنم. قالیباف برای جریان اصولگرا یک سرمایه است.

پیرهادی در مورد ادعای مطرح شده در مانیفست اصولگرایی در خصوص خودانتقادی علیرغم وجود پرونده‌های فساد مالی در شهرداری دوران قالیباف گفت: اگر تخلفی صورت گرفته باشد نوانتقادی داریم اما جایی که به اتهامات و دعواهای سیاسی برمی‌گردد مبنایی ندارد که به آن بپردازیم. تخلفات مالی ساز وکار مشخصی از جمله دادگاه و قاضی دارد. اگر ایشان در قوه قضاییه محکوم شد جریان اصولگرا می‌تواند بگوید «آقا شما محکومیت دارید».

وی افزود: اتفافا به خاطر کارآمدی قالیباف که یک سرمایه اجتماعی با خود به همراه دارد است که به او اتهامات واهی می‌زنند و هیچ کدام از اتهامات اثبات نمی‌شود. یعنی مستندی ندارند که اثبات کنند. این نشان می‌دهد این فرد ظرفیتی دارد که می‌خواهند از بین ببرند. هرجایی که می‌خواهند بگویند در میان اصولگرایان مدیر کارآمدی داریم، قالیباف را مثال می‌زنند. خود اصلاح‌طلبان هم به کارآمدی قالیباف اذعان دارند ولی می‌گویند خط سیاسی ما به او نمی‌خورد. خ

پیرهادی در مورد پرونده معاونان قالیباف در شهرداری گفت: ما نقد می‌کنیم در سطحی که به ایشان انتقاد وارد است. اما الان ایشان منزه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز