خبرگزاری کار ایران

امیر حاتمی:

دستیابی به استانداردها و رقابت پذیری در عرصه جهانی را جامه عمل پوشاندیم

asdasd
کد خبر : ۶۸۱۳۶۴

وزارت دفاع تاکید کرد: توانسته‌ایم با تکیه بر دانش بومی و برآمده از ظرفیت سرمایه های انسانی جهادگر، راهبرد وزارت دفاع که همانا دستیابی به استانداردها و رقابت پذیری در عرصه جهانی است را جامه عمل بپوشانیم.

به گزارش ایلنا، امیر سرتیپ امیر حاتمی به مناسبت روز جهانی استاندارد در حضور مدیران ارشد این وزارتخانه با بررسی روندهای کیفی‌‌‌‌سازی محصولات تولیدی وزارت دفاع گفت: به حول قوه الهی با تکیه بر دانش و توان بومی روندهای رو به رشد تولید محصولات دفاعی و امنیتی را با رعایت ملاحظات و استانداردهای بین‌‌‌‌المللی در اولویت قرار دادیم و امروز به جایگاه مطلوبی در تامین مطالبات نیروهای مسلح به لحاظ کیفی رسیده‌‌ایم.

وی با اشاره به استاندارد کردن محصولات تولیدی وزارت دفاع به عنوان یک اصل مهم و اساسی در تولیدات صنعت دفاعی اظهار داشت: توانسته‌ایم با تکیه بر دانش بومی و برآمده از ظرفیت سرمایه‌های انسانی جهادگر، راهبرد وزارت دفاع که همانا دستیابی به استانداردها و رقابت پذیری در عرصه جهانی است را جامه عمل بپوشانیم.

وزیر دفاع با اشاره به نقش هیات‌های فنی در شورای عالی و راهبردی استاندارد و کیفیت وزارت دفاع تصریح کرد: هیات‌های فنی باید همواره از اعضای مختصص و پایش شده به لحاظ علمی و عملیاتی باشند و بتوانند معنای مشترکی از مفهوم استاندارد بین سازنده و بهره‌‌‌بردار را پیاده‌‌‌‌سازی کنند.

حاتمی با بیان اینکه مرکز استاندارد باید نقش خود را در تدوین استانداردها به درستی ایفا کند، خاطرنشان کرد: گاهی اوقات برداشت و انتظار ذینفعان و خریداران از مفهوم استاندارد با برداشت و عملکرد سازندگان محصولات در تداخل و به نوعی مغایرت دارد. براین اساس هیات‌‌‌‌‌های فنی همواره باید در تسهیل ارتباط و ایجاد زبان مشترک و نهادینه کردن فرهنگ استاندارد، نسبت به ارتقای کیفیت تجهیزات دفاعی، براساس خواست نیروهای مسلح و ذی‌نفعان اطمینان دهند.

وی با اشاره به تلاش و هجمه دشمن در عرصه اقتصادی ابراز داشت: عدم بهره‌‌‌‌برداری درست از منابع به عنوان یکی از اهداف جنگ اقتصادی نظام سلطه علیه ایران اسلامی موضوعی است که مرکز استاندارد دفاعی باید بیش از پیش هوشیار بوده تا با کمترین آزمون و خطا بتوانیم به سطح بالای استاندارد در تولید محصولات برسیم.

وزیر دفاع با اشاره به وجود نهاد استاندارد در سازمان‌‌‌‌های نیروهای مسلح بیان کرد: مقوله استانداردسازی و کیفیت فرایند یک طرفه صرف نیست و باید در شکل‌‌‌گیری استانداردهای نگهداری، عملیات و انبارداری محصولات نظامی در نیروهای مسلح نیز اهتمام ویژه داشته باشیم.

حاتمی با اشاره به بهبود سازگاری، امنیت و کیفیت به عنوان اهداف کلی مفهوم استاندارد یادآور شد: مقوله استاندارد و استانداردسازی محصولات از مرحله ایده تا فناوری باید به صورت آکادمیک و در چهارچوب یک نظام آموزشی مد نظر مسئولان قرار گرفته و آموزش داده شود.

وی با اشاره به نقش خطیر مرکز استاندارد دفاعی ایران به عنوان تنها مرجع تدوین‌کننده استانداردهای ملی - دفاعی ایران عنوان کرد: این مرکز باتوجه به ماموریت‌‌‌‌های خود، تسلط بر راهبردها و خط‌مشی‌های استانداردسازی اقلام و نقش‌‌‌‌‌آفرینی در تصویب و ابلاغ استانداردها، نظارت  و کنترل بر همه استفاده‌کنندگان اقلام و تدوین‌کنندگان استانداردها (نه فقط در یک سازمان یا نیروی خاص)، باید در مقوله استاندارد و استانداردسازی اقلام دفاعی همواره روند رو به رشدی داشته باشد.

وزیر دفاع با بیان اینکه مرکز استاندارد دفاعی به‌ عنوان ابزار متخصص و هوشمند در خدمت نیروهای مسلح، صنایع دفاعی و مراکز تحقیقاتی است، گفت: این مرکز باید هم پوشش هر سه حلقه و فصل مشترک تأمین منافع و نظریات همه آنها باشد. در کنار آنها باشد نه در مقابل آنها. شخص سومی باشد که با منطق علم و فنّاوری و با زبان اطلاعات بروز شده صحبت کند، مشاوره دهد و با توجه به وظایف قانونی خود، نظرات و منافع هر سه حلقه از پیکره دفاعی را لحاظ کند و با مقایسه و انطباق آن با علم و فنّاوری موجود در کشور و جهان و سایر عوامل سرنوشت‌ساز نظیر راهبردها و خط‌مشی‌های ابلاغ‌شده از رده‌های بالاتر، چکیده و بهترین نتیجه را پیشنهاد دهد.

حاتمی در همین زمینه اظهار داشت: مرکز استاندارد دفاعی ایران باید سه حلقه نیروهای مسلح، مراکز تحقیقاتی و صنایع دفاعی را در جایگاهی با فصل‌‌‌‌های مشترک‌ به هم متصل و یک محور مشترک بین هر سه حلقه ایجاد کند و جایگاه محوری استانداردسازی را در مرکز مشترک هر سه حلقه حفظ کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز