خبرگزاری کار ایران

ذوالقدر در گفت‌وگو با ایلنا:

نامه فراکسیون زنان به رئیس‌جمهور برای انتخاب وزیر زن/ شرایط فعلی کشور شاید تا ۵، ۶ ما دیگر ادامه داشته باشد

asdasd
کد خبر : ۶۸۱۱۶۵

یک نماینده مجلس درباره وزرای پیشنهادی از سوی دولت گفت: افرادی که معرفی می‌شوند باید تخصص، تعهد و مسئولیت داشته باشند.

سید فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا،‌ درباره ویژگی وزرایی که قرار است به زودی از سوی رئیس‌جمهور به مجلس شورای اسلامی معرفی شوند، گفت: رئیس‌جمهور قطعا هفته آینده وزرا را به مجلس شورای اسلامی معرفی خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: ویژگی‌های وزرا کاملا مشخص است؛ هر فردی که برای امر وزارت معرفی می‌شود باید تخصص لازم، تحصیلات مرتبط، تعهد و  سابقه حضور در وزرات‌خانه‌ای که قرار است مسئولیت آن را برعهده بگیرد، داشته باشد.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: ۴ وزیر برای ۴ وزرات‌خانه حساس و مهم معرفی خواهند؛ وزارت‌خانه‌هایی که بسیار کلیدی هستند و بر اقتصاد تاثیرگذارند .

وی ادامه داد: باید جوانب مختلف برای افرادی که معرفی می‌شوند در نظر گرفته شود، این افراد باید شایستگی لازم را داشته باشند و برنامه‌ای که ارائه می‌کنند قوی بوده و قابلیت اجرا داشته باشد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که ما در شرایط عادی قرار نداریم، گفت: افرادی که معرفی می‌شوند یک هفته وقت دارند در کمیسیون‌ها رایزنی و برنامه‌های خود ارائه کنند.

وی تاکید کرد: وزرای معرفی شده باید برنامه‌ای قوی، شفاف و اجرایی داشته باشند تا بتوانیم بحران را پشت سر گذاشته و ثبات اقتصادی را به وجود بیاوریم. وزرا باید برنامه‌ای ارائه دهند که بتوان با آن‌ معشیت و اقتصاد را بهبود بخشید و کسب و کار را رونق داد.

ذوالقدر با اشاره به شرایط خاص کشور گفت: ما در شرایط خاصی قرار داریم و شاید تا ۵ الی ۶ ما دیگر این شرایط ادامه داشته باشد پس وزرای پیشنهادی باید برنامه‌های روشن و قوی داشته باشند تا بتوانیم تورم را کاهش دهیم و شرایط را بهبود بخشیم .

وی در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان برای وزرات‌خانه‌‌هایی که قرار است وزرای آنها معرفی شوند از ظرفیت زنان نیز استفاده کنیم، عنوان کرد: قطعا می‌توان از خانم‌ها وزیری را معرفی کرد. زنان ثابت کرده‌اند مدیران کارآیی هستند و نشان داده‌اند در زمینه‌های مختلف می‌توانند به شدت فعال باشند. 

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چه در زمان معرفی وزرا در ابتدای دولت دوازدهم و چه امروز به رئیس‌جمهور نامه نوشتیم حال که ۴ وزیر معرفی می‌‌شوند این حق نیمی از جامعه است که از بین آن‌ها وزیری انتخاب شود.

وی ادامه داد: آقایان آزمون و خطای خود را پس داده‌اند و حالا نوبت خانم‌هاست که برای وزرات معرفی شوند زیرا آن‌ها نشان داده‌اند که چه مدیران ، کارشناسان و اندیشمندان قدرتمندی هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز