خبرگزاری کار ایران

یک رسانه هندی به نقل از منابع آگاه:

هند در آستانه تحریم‌های نفتی ایران دست به دامن نفت عربستان شد

asdasd
کد خبر : ۶۷۸۸۴۶

چهار شرکت نفتی هندی قرار است با اغاز تحریمهای نفتی آمریکا علیه ایران، چهار میلیون بشکه نفت از عربستان وارد کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از «تایمز آو ایندیا»، عربستان سعودی قرار است در ماه نوامبر ۴ میلیون بشکه نفت علاوه بر صادرات کنونی‌اش به هند بفروشد. این در حالی است که از ابتدای این ماه تحریم‌های آمریکا علیه صنعت نفت ایران آغاز خواهد شد.

روز چهارشنبه منابع آگاه هندی به «تایمز آو ایندیا» خبر دادند که هلدینگ ریلاینس، هندوستان پترولیوم، بهارات پترولیوم و پالایشگاه پتروشیمی منگالور قرار است هر کدام در ماه نوامبر یک میلیون بشکه نفت از عربستان سعودی خریداری کنند.

این رسانه هندی نوشت: با توجه به وابستگی هند به نفت ایران، پالایشگاه‌های هندی نگران از دست دادن نفت این کشور در پی تحریم‌های آمریکا در صورت عدم توانایی در دریافت معافیت اند. پالایشگاه های هند قرار است در ماه نوامبر ۹ میلیون بشکه نفت از ایران خریداری کنند.

یکی از این منابع آگاه به این رسانه هندی گفته دلیل درخواست نفت اضافی از عربستان سعودی، توقف خرید نفت از آمریکاست که خریداران نفت هندی را به سمت بشکه های نفت خاورمیانه ای سوق داده است.

هند تقریبا ماهانه ۲۵ میلیون بشکه نفت از عربستان وارد میکند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز