خبرگزاری کار ایران

در بیانیه مطرح شد؛

آمادگی حقوق دانان کشور برای پیگیری اقدامات آمریکا ضد ملت ایران

asdasd
کد خبر : ۶۷۷۴۲۲

جمعی از حقوق دانان و وکلای دادگستری در بیانیه ای ضمن محکومیت اقدام مغایر موازین حقوق بین الملل و حقوق بشری آمریکا در اعمال تحریم ضد ملت ایران، آمادگی خود را نسبت به پیگیری و استیفای حقوق مردم در مجامع و نهادهای بین المللی اعلام کردند.

به گزارش ایلنا، در این بیانیه آمده است: تحریم های یک جانبه اخیر که در تناقض فاحش با اصول و نصّ منشور ملل متحد بوده است، نه تنها مغایر اصول استقلال حاکمیت دولت ها و حق تعیین سرنوشت بوده حتی با ادعای مقابله با دولتی خاص و حمایت از حقوق مردم کشور نیز هیچگونه همخوانی نداشته و در واقع به جای مقابله مزبور نوعی تجاوز به حقوق ملت و تنبیه جمعی مردم محسوب می شود.

این بیانیه خاطرنشان می‌کند: کمبود دارویی و احیاناً کمبود کالاهای ضروری و اساسی ناشی از اعمال فشارهای یک جانبه، این تحریم ها را در تناقض آشکار با اعلامیه حقوق بشر و میثاق های بین المللی حقوق مدنی سیاسی و حقوق اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی نیز قرار داده است و مصداقی روشن از نقض حق حیات، حق اشتغال، حق رفت و آمد، حق تعیین سرنوشت و بسیاری دیگر از حقوق پذیرفته شده و مسلم در اعلامیه و میثاقین است که غالب کشورهای جهان خود را در ظاهر متعهد و ملتزم به آن معرفی کرده اند.

این بیانیه با اشاره به اینکه این تحریم‌ها ارائه خدمات اجتماعی و تأمین بسیاری از نیازهای زندگی و حیات شهروندان ایرانی را نیز هدف گرفته است می افزاید: این اقدامات غیر قانونی آمریکا در دسترسی به برخی داروها و امکانات درمانی، امکانات رفت و آمد و همچنین الزامات ادامه تحصیل و آموزش برای جوانان اختلالاتی را به همراه خواهد داشت که در تضاد با تعهدات حقوق بشری کشورها است.

حقوق دانان و وکلا تأکید کرده اند: مجامع حقوقی بین المللی اعم از مجمع عمومی سازمان ملل، شورای امنیت و شورای حقوق بشر سازمان ملل و دیوان های بین المللی باید نسبت به این اقدمات غیرحقوقی، غیرانسانی و غیراخلاقی واکنش نشان داده و مانع تکرار سوابق تاریک تاریخی در زندگی بشرگردند. سوابقی که به واسطه اعمال غیرانسانی و غیراخلاقی حکومت های مستبد و ظالم و سکوت یا کوتاهی جامعه جهانی در مقابله با آن ها شکل گرفته و نمونه های آن در تاریخ خاورمیانه و کشورهای اسلامی نیز بسیار به چشم می خورد.

در پایان این بیانیه یادآور شده است: هرچند دلالت تاریخ و به طور خاص تاریخ اسلام، نماینگر شکست این رویه های غیرانسانی و شیوه های دوران 1400 سال پیش است، با این وجود ما حقوق دانان و وکلای متعهد به دفاع از حق و عدالت، اقدام مؤثر و فوری در جهت کاهش هرچه بیشتر آسیب های ناشی از اعمال این تحریم های غیرقانونی را وظیفه خود دانسته و درجهت آن از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد. مردم شریف می توانند شکایات خود را از طریق آدرس های زیر اعلام نمایند:

weblog:ngo-lawyers.mihanblog.com
e-mail:ngo.lawyer@gmail.com

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز