خبرگزاری کار ایران

توجه رسانه‌های جهان به جلسه امروز مجلس؛

با تصویب CFT قیمت دلار کاهش یافت/ الحاق به FATF اقدامی حیاتی برای حفظ برجام بود

asdasd
کد خبر : ۶۷۷۲۷۵

علیرغم مخالفت شدید اصولگرایان، لایحه مبارزه با تامین مالی تروریسم در مجلس ایران به تصویب رسید. این اقدام برای نجات توافق هسته‌ای با اروپا و شرکای آسیایی بسیار حیاتی بود.

به گزارش ایلنا لایحه مقابله با تامین مالی تروریسم صبح امروز در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید. این خبر واکنش رسانه‌های جهان را در پی داشت.

«هاآرتص» رژیم صهیونیستی در گزارشی به نقل از رویترز نوشت: پارلمان ایران به اقدامات جدید علیه تامین مالی تروریسم رای داد. این اقدام با این امید انجام شده که ایران بتواند به نرم‌های جهانی نزدیک شد و از لیست سیاه سرمایه‌گذاری در پی تحریم‌های آمریکا خارج شود.

در این گزارش به تلاش اصولگرایان تندرو برای جلوگیری از تصویب این لایجه هم اشاره و گفته شده استدلال تندروها در ایران این بوده که این قانون دست ایران برای حمایت از متحدانش نظیر حزب الله را خواهد بست.

«یورو نیوز» نیز در گزارشی با اشاره به تصویب این لایحه نوشت: ایران سعی دارد با الحاق به اف ای تی اف به استانداردهای بین المللی نزدیک شود با این امید که در پی خروج آمریکا از توافق هسته‌ای از لیست سیاه سرمایه گذاری‌های خارجی بیرون آید.

این رسانه در پایان اشاره کرد: علیرغم تصویب مجلس، این قانون باید به تایید شورای نگهبان هم برسد.

خبرگزاری فرانسه نیز در گزارشی نوشت: علیرغم مخالفت شدید اصولگرایان، لایحه مبارزه با تامین مالی تروریسم در مجلس ایران به تصویب رسید. این اقدام برای نجات توافق هسته‌ای با اروپا و شرکای آسیایی بسیار حیاتی بود.

در این گزارش به اظهارات ظریف در مجلس نیز اشاره و گفته شده ایران به همراه کره شمالی در فهرست سیاه اف ای تی اف قرار داشت. در ماه ژوئن این نهاد بین المللی به ایران سه ماه فرصت داد تا قوانینی را به منظور الحاق به گروه اقدام ویژه مالی تصویب کند تا از لیست سیاه خارج شود.

پایگاه خبری ترند آذربایجان نیز در گزارشی نوشت: با تصویب لایحه اف ای تی اف در مجلس ایران، قیمت دلار کاهش یافت.

بسیاری از رسانه های خارجی بلافاصله پس از تصویب، این خبر را تحت عنوان خبر فوری در وبسایت ها و شبکه های اجتماعی خود بازنشر کردند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز