خبرگزاری کار ایران

مطهری:

کره جنوبی برابر آمریکا سیاست مستقل اتخاذ کند

asdasd
کد خبر : ۶۷۷۰۰۰

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام شهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اتخاذ سیاست مستقل از سوی کره‌ جنوبی برابر آمریکا به ارتقا سطح مراودات ایران و کره جنوبی منجر می‌شود.

به گزارش ایلنا، وون یو چول، نماینده مجلس کره‌جنوبی و رییس کنفرانس محیط زیست و توسعه پایدار مجالس آسیا - پاسیفیک - روز شنبه با علی مطهری، نایب رییس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

مطهری در این دیدار، با اشاره به ارتباطات تاریخی و دیرینه دو کشور گفت: همواره روابطی دوستانه، مثبت و رو به رشد در عرصه‌های مختلف میان ایران و کره جنوبی برقرار بوده است که پشتوانه مهمی برای توسعه و گسترش مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فیمابین است.

وی خروج یکجانبه آمریکا از برجام و آغاز تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران را اقدامی غیرقانونی خواند و اظهار داشت: سیاست‌های غلط و نادرست نمی‌تواند به روابط قدیمی سیاسی و اقتصادی ایران و کره‌جنوبی لطمه وارد کند.

نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اتخاذ سیاست مستقل از سوی کره‌ جنوبی برابر آمریکا به ارتقای سطح مراودات ایران و کره جنوبی منجر خواهد شد.

مطهری با تاکید بر اهمیت و لزوم گفت‌وگو و رایزنی در موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی میان دو کشور تصریح کرد: نشست آینده کنفرانس محیط زیست و توسعه پایدار مجالس آسیا - پاسیفیک - در تهران می‌تواند به تداوم همکاری‌های مشترک کشورها و ارائه راه‌حل‌هایی پیرامون موضوعات جهانی مانند محیط زیست و چالش‌های بین‌المللی کمک کند.

وی بر ضرورت اجرایی شدن توافقات به امضا رسیده میان دو کشور خاطرنشان کرد: عملیاتی شدن موافقتنامه‌ها و رفع موانع بانکی می‌تواند به توسعه مراودات اقتصادی، تجاری و صنعتی میان بخش‌های دولتی و خصوصی ایران و کره‌جنوبی منجر شود.

وون یو چول، نماینده مجلس کره‌جنوبی و رییس کنفرانس محیط زیست و توسعه پایدار مجالس آسیا - پاسیفیک - با ابراز خرسندی از روند رو به رشد مناسبات فیمابین ابراز داشت: همکاری‌های پارلمانی میان مجالس کره‌جنوبی و ایران به توسعه مراودات سیاسی و اقتصادی و تسهیل ارتباطات فیمابین کمک خواهد کرد.

وی با اظهار تاسف از موانع به وجود آمده بر سر راه ارتباطات دو کشور بیان کرد: مقام‌‌های سیاسی و پارلمانی کره جنوبی به دنبال تقویت و تحکیم مناسبات با جمهوری اسلامی ایران هستند و درصدد رفع نگرانی‌ها در مسیر روابط دوجانبه خواهند بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز