خبرگزاری کار ایران

با موافقت مجلس؛

ساز و کار افزایش هزینه و خطر قاچاق کالا و ارز تعیین شد

asdasd
کد خبر : ۶۷۵۶۱۸

نمایندگان مجلس شورای اسلامی مقرر کردند برای افزایش هزینه و خطر ارتکاب به قاچاق کالا و ارز، ارائه هرگونه خدمات به کالاهایی که واردات آنها در سامانه‌های قانونی ثبت نشده، جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه «اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز»، نمایندگان با الحاق یک ماده به این قانون، مقرر کردند «به منظور افزایش هزینه و خطر ارتکاب قاچاق، دولت مکلف است با ایجاد و استفاده از سامانه‌های هوشمند، تدابیری اتخاذ کند که از ارائه هرگونه خدمات نظیر خدمات بانکی، بیمه‌ای، مالی، حمل و نقل، نگهداری و گارانتی به کالاهایی که تولید یا واردات آنها در سامانه‌های قانونی ثبت نشده است، جلوگیری شود. کلیه مراکز مرتبط با تجارت داخلی و خارجی کشور موظفند در راستای تحقق این امر، همکاری لازم را با دستگاه‌های متولی این سامانه‌ها داشته باشند».

بر اساس تبصره ۱ این ماده «ارائه خدمات مذکور به کالاهای فوق ممنوع بوده و مرتکب به حبس یا جزای نقدی درجه حبس محکوم می‌شود؛ مگر اینکه در این قانون یا قوانین دیگر، مجازات شدیدتری پیش‌بینی شده باشد».

علاوه بر این، طبق تبصره ۲ مقرر شد «چنانچه ارائه خدمات، منجر به ورود و ثبت کالای قاچاق در سامانه‌های موضوع این قانون شود، مرتکب به حبس یا جزای نقدی درجه ۶ محکوم می‌شود؛ مگر اینکه در این قانون یا قوانین دیگر، مجازات شدیدتری پیش‌بینی شده باشد».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز