خبرگزاری کار ایران

با موافقت رئیس جمهور بندرلاور تجاری شد

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۹۴۶

رئیس جمهور در سفر به بوشهر از تبدیل بندر لاور ساحلی در شهرستان دشتی به تجاری موافقت کرد و دستور اجرای زیرساخت‌های بندری و لایروبی آن را صادر کرد.

استاندار بوشهر گفت: رئیس جمهور در سفر به بوشهر از تبدیل بندر لاور ساحلی در شهرستان دشتی به تجاری موافقت کرد و دستور اجرای زیرساخت‌های بندری و لایروبی آن را صادر کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، مصطفی سالاری با بیان اینکه سفررئیس جمهور به بوشهر برکات مهمی در حوزه تجارت و دریانوردی داشت اظهار داشت: در این سفر عملیات اجرایی پسکرانه بندر بوشهر در جزیره نگین با مساحت ۴۰۰ هکتار آغاز شد که با تکمیل پروژه‌های بندری در جزیره نگین ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر از ۷ میلیون تن به ۱۵ میلیون تن در سال افزایش می یابد.

وی با اشاره به اینکه درجزیره نگین ۵۳۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری می‌شود گفت: در این جزیره پایانه‌های مختلف بندری برای صادرات و واردات کالا، اسکله‌های تخلیه و بارگیری کانتینر و لایروبی کانال بندر بوشهر اجرا می‌شود که امکان پهلوگیری شناورهای ۵۰ هزار تنی فراهم می‌شود.

استاندار بوشهراز موافقت رئیس جمهور نسبت به تبدیل بندر لاورساحلی در شهرستان دشتی به بندر تجاری خبرداد و افزود: رئیس جمهور با موافقت تبدیل بندر لاور ساحلی به تجاری اعتبارات لازم برای ایجاد زیرساخت‌های لازم بندری از جمله لایروبی آن ازسوی اداره کل بنادر دریانوردی تخصیص داد.

سالاری با اشاره به تاسیس بندر آزاد تجاری صنعتی در بوشهر گفت: بندر آزاد تجاری صنعتی بوشهر یکی از مطالبات مهم مردم استان بوشهر است که رئیس جمهور در این سفر با ارسال لایحه تاسیس بندر آزاد تجاری و صنعتی بوشهر به مجلس شورای اسلامی موافقت کرد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه تاسیس بندر آزاد تجاری بوشهر سبب رونق اقتصادی بوشهر می‌شود تاکید کرد: تاسیس بندر آزاد تجاری و صنعتی بوشهر هیچ اثری گذاری در شهر بوشهر ندارد چراکه محدوده بندر آزاد بوشهر خارج از محدوده این شهر است و هیچ تاثیر منفی بر زندگی مردم ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز