خبرگزاری کار ایران

ابراهیمی در گفت‌وگو با ایلنا:

نوبخت قبول نداشت که دولت نرخ ارز را افزایش داده است/ باید به همه خانوارها در قالب کارت‌های اعتباری کمک کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۷۵۲۹۶

یک نماینده مجلس گفت: بنده فکر می‌کنم که وقتی ما یک جهش قیمتی را تجربه کردیم لازم است که به همه خانوارها در قالب کارت‌های اعتباری کمکی کنیم تا بتوانند مقداری از مایحتاج مورد نیاز خود را تامین کنند.

علی ابراهیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا درباره بسته‌های حمایتی دولت و ساز و کار تخصیص آن به جامعه هدف و دهک‌های مورد نظر گفت: در جلسه‌ای که با آقای نوبخت جلسه داشتیم به بسته‌های حمایتی دولت اشاره کرد اما واقعیت این است که بنده پیام موثری از برنامه‌هایی که دارند دریافت نکردم.

وی تصریح کرد: ساز و کار  این برنامه به این شکل است که بسته‌های حمایتی به تمام خانوارها یا حمایت از چند دهک از جامعه در قالب‌های اعتباری صورت بگیرد هرچند که بنده فکر می‌کنم که وقتی ما یک جهش قیمتی را تجربه کردیم لازم است که به همه خانوارها در قالب کارت‌های اعتباری کمکی کنیم تا بتوانند مقداری از مایحتاج مورد نیاز خود را تامین کنند.

این عضو فراکسیون امید با اشاره به کاهش قیمت ارز اظهار داشت: شاید بتوان گفت ما به واسطه چند نرخی بودن قیمت ارز و وجود رانتها همیشه شاهد تخلفات و فساد هستیم و باید یک بار شهامت کنیم و قیمت‌های اقلام و حامل‌های انرژی را با نرخ ارز شناور تعیین تکلیف کنیم تا دیگر رانت و سو‌استفاده‌ای این وسط پیش نیاید که در این صورت قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند.

این عضو کمیسیون کشاورزی خاطرنشان کرد: حمایت با شکل‌های معیوب به این معنی است که سرمایه مملکت به هدر می‌رود اما وقتی که قیمت‌ها بالا رفت حمایت از خانوارها را می‌توان با کارت‌های اعتباری و عدد‌های ثابت و نه به صورت درصدی، از سر گرفت که می‌تواند جبران کننده باشد اگر این رویه را به مدت شش ماه‌ ادامه دهیم همه چیز متوازن خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که گفته‌ می‌شود برخی معتقدند که دولت برای تامین کسری بودجه و پرداخت بدهی‌های دولتی نرخ ارز را افزایش داده است، گفت: امروز یکی از مباحث ما همین بود. آقای نوبخت این را قبول نداشت که دولت به طور خودخواسته قیمت ارز را برای تامین کسری بودجه و پرداخت بدهی‌های دولتی افزایش داده است اما یکی از راه‌های جبران کسری بودجه همین است.

ابراهیمی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور گفت: ما دچار یک التهاب اقتصادی و در حال یک مبارزه جدی با دولت آمریکا با حمایت اسرائیل و عربستان هستیم که من فکر نمی‌کنم الان جریان استیضاح‌ها در کشور دیگر کمکی به مدیریت کشور بکند. هرچند که زمزمه استیضاح‌ چندتن از وزرا به گوش می‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز