خبرگزاری کار ایران

شریعتمداری در جمع خبرنگاران:

جلوی صادرات اقلامی که به بازار داخلی لطمه می‌زد را گرفتیم/ تخصیص منابع ارزی منظم برای واردات لاستیک‌های سنگین

asdasd
کد خبر : ۶۷۴۶۸۹

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص مشکلات لاستیک برای کامیون‌داران گفت: تصمیم گرفته شد با تامین ارز به موقع و منظم که بانک مرکزی از طریق بانک‌های عامل تعهد کرده است، تقریبا در مهرماه حدود ۲۰۰ میلیون دلار و از این به بعد هر ماه ۸۰ میلیون دلار برای این امر اختصاص پیدا کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمد شریعتمداری در حاشیه جلسه کمیسیون کشاورزی که با حضور رئیس مجلس برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران گفت: این جلسه با حضور تولیدکنندگان صنایع غذایی تشکیل شد و برای این بود که این تولیدکنندگان مسائل و مشکلات خود را بیان و فعالیت‌های خود را در برهه زمانی اخیر که با محدودیت‌های ارزی ایجاد شده مطرح کنند.

وی خاطرنشان کرد:‌ روند رو به رشد صادرات غیرنفتی در حوزه صنایع غذایی به رغم همه مشکلات ۲۱.۱ درصد افزایش داشته است.

شریعتمداری گفت: قیمت انواع و اقسام محصولات غذایی رشد غیرمتعارف داشته که با همکاری وزارت جهاد به دلیل برخی از مسائل و مشکلات جلوی صادرات برخی از اقلام مانند قند و شکر، روغن خام تصفیه شده، دام زنده، شیر خشک صنعتی را گرفتیم زیرا هم به بازار داخلی لطمه وارد می‌کند و هم مردم را دچار مشکل می‌کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص مشکلات کامیون‌داران گفت: مجموعه آنچه که کامیون‌داران عزیز با آن مواجه هستند یک بسته از مشکلات گوناگون است که لاستیک یکی از آن اقلام است.

وی تاکید کرد: تصمیم گرفته شد با تامین ارز به موقع و منظم که بانک مرکزی از طریق بانک‌های عامل تعهد کرده است، تقریبا در مهرماه حدود ۲۰۰ میلیون دلار و از این به بعد هر ماه ۸۰ میلیون دلار برای این امر اختصاص پیدا کند.

شریعتمداری گفت: پیش‌بینی و اقدام در جهت اعطای منابع ارزی منظم برای واردات لاستیک‌های سنگین آغاز شده و برخی از آنان ترخیص شده‌اند که در اختیار راهداری‌ها در مناطق گوناگون کشور قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز