خبرگزاری کار ایران

ملکی در نطق میان دستور:

نمی توان با شمشیر کُند و بدون اسلحه به جنگ دشمن رفت/ اغلب فروشندگان دمار از روزگار مردم درمی‌آورند

asdasd
کد خبر : ۶۷۴۱۳۴

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متاسفانه کنترل مناسبی از سوی دستگاه‌های نظارتی در بازار وجود ندارد، در این بین اغلب فروشندگان انصاف را کنار گذاشته و دمار از روزگار مردم بیرون می آورند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، ولی ملکی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با اشاره به اوضاع منطقه و شرایط فعلی کشور گفت: هم اکنون که از سوی استکبار جهانی در حالت جنگ اقتصادی تمام عیار قرار داریم لذا  نیاز به هماهنگی و همدلی بیش از گذشته است. متاسفانه اغلب مشاهده میشود در جامعه و بین مردم یاس و نامیدی ترویج شده و از مولفه های همکاری و هماهنگی در مخاطره قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در شرایط بحرانی اقتصادی باید وزرا وزارتخانه‌های اقتصادی با قدرت و تدبیر تمام نسبت به بررسی تمام عوامل بحران همت کنند.در این بین مشاهده می شود که وزارتخانه های کار و اقتصاد بدون وزیر است و در وزارت صمت نیز در بلاتکلیفی به سر می برد. همچنین اغلب معاونین وزارتخانه های مذکور به دلیل بازنشسته بودن، در حال بسته بندی وسائل خویش هستند و وزارتخانه رها شده است.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامیافزود: آیا با چنین شرایطی می توان به حل بحران اقتصادی امیدوار بود؛ چرا خودمان را فریب می‌دهیم وقتی دو وزارتخانه وزیر ندارد. با توجه به اینکه وزارتخانه های مذکور در بلاتکلیفی هستند، می توان در جنگ اقتصادی خوب عمل کرد و جامعه را از بحران نجات داد؟.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت در حوزه دیپلماسی نیز وضعیت مطلوب ندارد، گفت: به عنوان مثال سفارتخانه های دو کشور بزرگ مانند چین و هندوستان هنوز سفیر ندارند. کشورهایی که در شرایط تحریم می توانند به ایران کمک کنند بدون سفیر مانده و در این بین کشوری مانند فنلاند که سفیرش مشخص شده، فرد منتخب پس از گذشت دو ماه هنوز در سفارتخانه حاضر نشده است.

وی تاکید کرد: نمی توان با شمشیر کند و بدون اسلحه به جنگ دشمن رفت،از سوی دیگر قیمت کالاهای اساسی و مواد بهداشتی به صورت سرسام آور افزایش یافته است. متاسفانه کنترل مناسبی از سوی دستگاه‌های نظارتی در بازار وجود ندارد، در این بین اغلب فروشندگان انصاف را کنار گذاشته و دمار از روزگار مردم بیرون می آورند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه در شرایط مذکور وظایف کمیسیون های تخصصی قوه مقننه دوچندان است، افزود: متاسفانه دیدگاه‌های سیاسی و فراکسیونی موجب شده تا مجلس درگیر کارهای روزمره شود و به اقداماتی مانند هماهنگی برای حل معضلات کشور بی توجه شود. قوه مقننه باید همه جلسات پیش بینی شده را لغو و به حل صرف معضلات اقتصادی بپردازد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز