خبرگزاری کار ایران

فلاحت‌پیشه:

ترامپ حتی صلابت نمایشی روسای‌جمهور پیشین آمریکا را نداشت/ پیام‌های آمریکا برای مذاکره با ایران، غیرواقعی نیست

asdasd
کد خبر : ۶۷۲۵۱۷

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شخص ترامپ در سخنرانی خود مسائلی را مطرح کرد که نتوانست وجهه رئیس‌جمهوری آمریکا را به نمایش گذارد. او حتی صلابت نمایشی روسای‌جمهور اسبق و سابق آمریکا را نداشت.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در جمع خبرنگاران درباره سخنرانی رئیس‌جمهور در مجمع جهانی سازمان ملل گفت: مواضع روحانی مواضعی بود که در شان جایگاه سازمان ملل قرار داشت اما ترامپ تحت تاثیر قضایای دیپلماتیک قرار گرفته بود و سعی می‌کرد مسائلی را مطرح کند که در جایگاه دیپلماتیک آمریکا باشد.

وی ادامه داد: صحبت‌های روحانی نشان داد جمهوری اسلامی ایران با روحیه در سازمان ملل حضور دارد مواضعش محکم است و تحت تاثیر سیاست‌ها و تهدیدهای تخریبی آمریکا قرار نگرفته است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه ایران نشان داد مقابل تهدیدها می‌ایستد، گفت: صحبت‌های آمریکا و واکنش هیئت ‌های حاضر در صحن مجمع جهانی سازمان ملل نشان داد که آمریکا با ضعف مواجه است. شخص ترامپ در سخنرانی خود مسائلی را مطرح کرد که نتوانست وجهه رئیس‌جمهوری آمریکا را به نمایش گذارد. او حتی صلابت نمایشی روسای‌جمهور اسبق و سابق آمریکا را نداشت.

وی خاطرنشان کرد:‌ بر خلاف اینکه برخی‌ها در داخل ایران فکر می‌کنند ایران تنها هدف و مشکل آمریکاست سخنرانی ترامپ نشان داد که این کشور مشکلات زیادی دارد در گذشته آمریکا سعی داشت که راهبردهایش را به جهان نشان دهد اما ترامپ سعی می‌کرد سیاست‌های تخریبی خودش را توجیه کند.

فلاحت‌پیشه تاکید کرد: موضع آمریکا در سازمان ملل منفعل بود و ایران موضع فعالی داشت. امروز تمرکز روی آمریکا این است که این موضع منفعلانه را مدیریت کند. ترامپ تحت تاثیر فضا قرار گرفته و نوع پیام‌هایی که به روحانی داد نشان داد که دنبال شرایطی بیش از مذاکره آمریکا با کره شمالی بود اما واکنشی که ایران نشان داد ما را مطمئن ساخت که ایران کره شمالی نیست.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در دهمین مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازگشت تحریم‌ها از سوی آمریکا گفت: امروز آمریکا به لبه پرتگاه بازگشت تحریم‌ها رسیده است. یعنی می‌داند شرایط کنونی ایران و دنیا چیست بنابراین سعی در گرفتن موضع در برابر ایران می‌کند.

وی ادامه داد: رئیس جمهور آمریکا هر اقدامی را انجام می‌دهد تا سیاست‌های خود را توجیه کند. نسل کنونی سیاست‌گذاران آمریکایی می‌دانند نمی‌توانند یک سیاست تخریبی علیه ایران داشته باشند و آ‌ن را مدیریت کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ترامپ و تیم سیاسی‌اش به شدت تحت فشار هستند که یک مدیریت درباره پرونده ایران نشان دهند اما باید گفت آنها این مدیریت را ندارند. آنان با خشم و عصبانیت نسبت به نشست‌های ایران درباره باقیمانده‌های برجام به نوع مناسبات ایران و روسیه نگاه می‌کنند.

وی تاکید کرد: در ایران مشی عقلانی وجود دارد مثلا اگر در گذشته فضای خارج افراطی بود در داخل هم فضا افراطی بود اما اکنون بعد از پاره شدن برجام مشاهده می‌کنیم که در ایران به شدت معقولانه رفتار می‌شود که این بر خلاف تاریخ گذشته است.

فلاحت‌پیشه تاکید کرد: ایران و اتحادیه اروپا با رفتار خود در مقابل برجام و نوع مناسبات‌شان تلاش می‌کنند که پیامی را به دنیا صادر کنند آنچه که در سازمان ملل دیدیم این بود که ایران اکثریت را با خود به همراه دارد. تحولات اخیر و مواضع دوطرف نشان داد ایران فعال‌تر از گذشته در عرصه مدیریتی است.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب خاطرنشان کرد: بعضی‌ها نگران مدیریت موضوع تحریم ایران هستند چون ایران به طور جدی در حال کار کردن با کشورهای دیگر است و این برای برخی‌ها گران آمده پیام‌هایی که برای مذاکره داده می‌شود غیرواقعی نیست و نشان می‌دهد که آمریکا خواستار مذاکره با ایران است.

وی ادامه داد: در مجمع جهانی سازمان ملل دیدیم که حادثه تروریستی اهواز محکوم شد و در آنجا از کشورها خواستند تا تروریست‌هایی که در آنجا ساکن هستند را به ایران تحویل دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز