خبرگزاری کار ایران

با رای نمایندگان مجلس صورت گرفت؛

تصویب موادی از لایحه قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز

asdasd
کد خبر : ۶۷۱۹۷۹

بهارستان‌نشینان موادی از قانون لایحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز را بررسی کرده و برخی بندها را حذف و برخی را تصویب کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالاو ارز در دستور کار امروز مجلس قرار گرفت که موادی از آن نیز تصویب شد.

بر این اساس یک تبصره به شرح زیر به بند ج ماده ۱ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز الحاق شد و بند ح ماده یک این قانون نیز اصلاح شد. 

تبصره الحاقی: هرگاه کالایی به موجب صلاحیت اعطایی قانون، براساس مصوبه هیات وزیران یا سایر مراجع قانونی بنا به مقتضیات و شرایط خاص، صدور یا ورود آن ممنوع شود در حکم کالای مجاز مشروط است و تخلفات مربوط به آن مورد مجازات جرایم و تخلفات مربوطه، حداکثر مجازات مربوط به کالای مجاز مشروط است.

اصلاحیه بند ح ماده یک قانون به شرح زیر است:

ارزش کالای قاچاق ورودی: عبارت است از ارزش سیف کالا (مجموع قیمت خرید کالا در مبدأ و هزینه بیمه و حمل و نقل)، به اضافه حقوق ورودی و مالیات بر ارزش افزوده که بر اساس نرخ ارز اعلامی توسط بانک مرکزی در زمان کشف محاسبه می‌شود.

همچنین بند ز ماده ۱ قانون به شرح زیر اصلاح و دو تبصره به آن الحاق شد:

بند ز- اسناد خلاف واقع اسنادی است که در آن خصوصیات کالای ذکر شده از حیث نوع، جنس یا سایر خصوصیات با محموله یا کالای مندرج در اظهارنامه تطبیق ننماید و یا جعلی باشد.

تبصره ۱ الحاقی- علاوه بر مواردی که در بندهای ح و ج ماده ۱۱۳ قانون امور گمرکی مصوب ۲۲/ ۸/ ۱۳۹۰ و اصلاحات بعدی آن، قاچاق محسوب می شود؛ وجود هرگونه کالای اضافی بیش از ۱۵ درصد در واحد کالا از قبیل: تعداد یا وزن که حسب مورد در تعیین حقوق ورودی موثر است چه در کالای هم نام یا هم نوع یا غیر هم نام یا غیر هم نوع همراه کالای اظهار شده در رویه قطعی نیز قاچاق محسوب می شود.

تبصره ۲ الحاقی- میزان مغایرت ۱۵ درصد موضوع بند ز تبصره ۱ صرفا در خصوص کشف مغایرت قبل از ترخیص است و هر گونه مغایرت به هر میزان در خصوص کالای ترخیص یا خارج شده قاچاق محسوب می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز