خبرگزاری کار ایران

دبیرکل اوپک:

توافق کاهش سقف تولید نفت، یک «قاعده دائمی» است/ ایران عضو بسیار مهم اوپک است

asdasd
کد خبر : ۶۶۹۷۷۲

دبیرکل کارتل نفتی اوپک امروز در جریان یک نشست نفتی در امارات گفت: اوپک باید برای خیر اقتصاد جهانی در شرایطی که ایران به عنوان عضو موسس این سازمان تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارد، متحد بماند.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، «محمد سنوسی بارکیندو» دبیرکل سازمان کشورهای تولیدکننده نفت(اوپک) گفته «توافق بین اوپک و کشورهای غیر عضو برای کاهش سقف تولید با هدف کمک به افزایش قیمت‌ها که در ژانویه ۲۰۱۶ به ۳۰ دلار در هر بشکه رسیده بود، یک قاعده دائمی است.»

وی افزود: محکم کردن چنین ساز و کاری یکی از موضوعاتی است که در نشست روز یکشنبه اوپک که قرار است در الجزیره برگزار شود، مورد بحث قرار می‌گیرد.

بر اساس این گزارش، با وجود این اظهارات اوپک با خشم رو به افزایش ایران به عنوان یکی از اصلی‌ترین تولیدکنندگان این کارتل نفتی روبه روست که تحت فشار خروج آمریکا از توافق هسته‌ای است.

حسین کاظم‌پور اردبیلی نماینده ایران در اوپک روز شنبه گفته بود که تلاش ترامپ برای جلوگیری از فروش نفت ایران به روسیه و عربستان که دلشان نمی‌خواهد قیمت‌های نفت شکسته شود اجازه داده که سیاست گروکشی در بازار را دنبال کنند.

«بارکیندو» که امروز (سه‌شنبه) در یک فروم اطلاعات انرژی در فجیره امارات متحده عربی حاضر شده حرفی از نحوه حمایت اوپک از ایران در حالی که همزمان با تهران در حال مقابله است، نزد.

وی گفت: «ایران تنها یک عضو موسس اوپک نیست، بلکه یک عضو بسیار مهم در این سازمان است. ما هیچ چاره‌ای جز ادامه کار با همه طرف‌ها نداریم.»

وی توافق بین اوپک و کشورهای غیر عضو را برای کاهش سقف تولید تحسین کرد و گفت این کارتل در تلاش است که این قاعده را دائمی کند. اعلام همکاری همچنان به قوت خود باقی است.

ترامپ با انتخابات میان دوره‌ای کنگره در آمریکا روبه‌روست و خواستار افزایش تولید نفت از سوی عربستان و کشورهای اوپک برای کاهش قیمت حامل‌های انرژی شده است. در حال حاضر قیمت هر گالون گازوئیل به طور میانگین ۲.۸۵ دلار است در حالی که در مشابه سال گذشته قیمت هر گالون ۲.۶۲ دلار بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز