خبرگزاری کار ایران

کنعانی مقدم در گفت‌وگو با ایلنا:

برخی جناح ها از تریبون‌ها برای منافع شخصی استفاده می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۶۶۹۴۶۹

یک فعال سیاسی اصولگرا مطرح کرد: ائمه ما و خصوصا امام راحل همواره سعی کردند سیاست دینی را ملاک قرار دهند نه اینکه دین سیاسی ایجاد کنند.

حسین کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا درخصوص موضوع تریبون‌هایی که اخیراً از آنها استفاده‌های سیاسی می‌شود، گفت: در ماه محرم باید همواره تبلیغ آزادگی و شهامت و ایستادگی کنیم و کسانی که منبر و تریبون در اختیار دارند باید این عوامل را فارغ از جناح‌های سیاسی خود زنده نگه دارند. 

وی افزود: در واقع افرادی که منبرها در اختیار آنهاست باید توجه داشته باشند که همواره باید تلاش کنند، حقایق را بر مردم روشن سازند و امر به معروف و نهی از منکر برای آنها در اولویت باشد.

کنعانی‌مقدم با بیان اینکه جامعه همواره باید از سرگذشت امام حسین (ع) و رشادت‌های ایشان آگاه باشد، اظهار داشت: این وظیفه تریبون‌دارهای چنین مراسم‌هایی است، در واقع جامعه باید بداند که همواره در جهت راه امام حسین قدم بردارد.

 این فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: برخی جناح‌های سیاسی خاص نباید سعی کنند از دین و اعتقادات مردم به نفع خود استفاده کنند چرا که باعث ریزش عزاداران می‌شود. چرا که مردم مایل نیستند از تریبون‌ها استفاده‌های سیاسی صورت بگیرد. به همین خاطر باید منبرداران سعی کنند کمتر به این مسائل وارد شوند.

کنعانی‌مقدم یادآور شد: ائمه ما و خصوصا امام راحل همواره سعی کردند سیاست دینی را ملاک قرار دهند نه اینکه دین سیاسی ایجاد کنند. در واقع باید توجه داشته باشیم حرف‌هایی که از عدالت به زبان می‌آوریم با عملکرد ما مغایر نباشد. ضمن اینکه سیاست ما باید مبتنی بر دین باشد.

وی  با بیان اینکه در اوایل انقلاب برخی سعی کردند حرف‌ها و منافع و البته اعتقادات خود را به عنوان حرف‌های پیغمبر و ائمه جا بزنند، گفت: برخی افراد سعی داشتند اعتقادات و منافع جناحی خود را در قالب مسائل دینی مطرح کنند که شکست خوردند و متاسفانه دین گریزی‌های بسیاری در این خصوص صورت گرفت

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز